استاندار کرمانشاه با اشاره به ساخت بیش از ۱۵ هزار واحد در مناطق زلزله زده استان، با بزرگ خواندن این کار، از مدیران استان خواست مطالبات مردمی را تا حدی بالا نبرند که بنیاد مسکن نتواند فعالیت کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با قدردانی از عملکرد بنیاد مسکن در روند بازسازی مناطق زلزله زده گفت : انصافا کار بنیاد مسکن در روند بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه کار بزرگ و قابل تقدیری است و در مقایسه با موارد مشابه زلزله در سایر استان‌ها روند ساخت و ساز بعد از زلزله کرمانشاه با سرعت خوبی انجام شده و در حال انجام است.

وی تاکید کرد: ساخت ۱۵ هزار و ۳۲۰ واحد در کمتر از یک سال کار بزرگی است که جای تقدیر دارد.

بازوند تاکید کرد: باید به این نکته توجه داشت که سه ماه اول پس از زلزله صرف اسکان موقت شده و دو ماه بارندگی اجازه کار نداد و این تعداد واحد ظرف تنها هفت تا هشت ماه ساخته شده است.

وی افزود: همچنین در کنار مدت زمان کوتاه ساخت، ساخت این تعداد واحد همزمان با شوک‌های مختلف اقتصادی از جمله گرانی مصالح بود که کار بسیار بزرگی است.

بازوند از تعمیر ۵۳ هزار و ۵۶۳ واحد طی این مدت خبر داد و افزود: همه این‌ها اقدامات بزرگ و ارزشمند بنیاد مسکن است.

وی تاکید کرد: با توجه به این اقدامات ارزشمند نباید کاری کنیم که مطالبه مردم بیش از پیش بالا رود و به حدی برسد که بنیاد مسکن نتواند کار کند.

وی یادآور شد: بنیاد مسکن علاوه بر ساخت ۶۳۰۰ واحد تخریبی در سرپل ذهاب، ساخت ۳۰۰۰ واحد فرسوده دیگر در این شهرستان را نیز در دستور کار دارد و نباید بیش از این مطالبات را بالا ببریم.

استاندار کرمانشاه با انتقاد از وضعیت مسکن مستاجرین در مناطق زلزله زده گفت: وزارت راه و شهرسازی در این زمینه متولی شده که از عملکرد آن‌ها گلایه مندیم.

وی افزود: یک سال از زلزله گذشته، هنوز وضعیت مستاجرین تعیین تکلیف نشده است و تقاضای ما از وزارت راه و شهرسازی این است که اگر نمیتواند در این زمینه کاری انجام دهد، شفاف اعلام کند.

وی افزود: مستاجرین مناطق زلزله زده همچنان بلاتکلیف هستند و باید هرچه سریعتر وضعیت آن‌ها مشخص شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر تسریع در راه اندازی بیمارستان صحرایی ثلاث باباجانی گفت: تا دو هفته آینده باید این بیمارستان آماده خدمات رسانی شود.

وی در خصوص امهال تسهیلات مناطق زلزله نیز یادآور شد: افرادی که ساکن مناطق زلزله زده بوده و تسهیلات خود را در شهرستان‌های دیگر دریافت کرده اند، درصورت تایید فرمانداری‌ها تسهیلات آن‌ها امهال می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

تعمیر ۵۳ هزار و ۵۶۳ واحد طی مدت زلزله

 

 

برچسب ها: زلزله ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.