فرماندار سرپل ذهاب، از اتمام بازسازی ۶ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی این شهرستان که در جریان زلزله هفت و سه دهم ریشتری ۲۱ آبان ماه پارسال تخریب شده بود، خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه محبت جمالی نیا فرماندار سرپل ذهاب گفت : هم اکنون ۳۴ هزار و ۶۵۴ واحد تخریبی و تعمیری آسیب دیده در سطح شهر و روستا‌های این شهرستان در حال بازسازی است.

وی اظهارداشت: از مجموع ۱۶ هزار و ۱۹۳ واحد تخریبی شهری و روستایی، کار سقف گذاری ۹ هزار و ۳۵۳ واحد مسکونی انجام شده و بازسازی ۶ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی نیز به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: از ۱۸ هزار و ۴۵۲ واحد تعمیری شهری و روستایی نیز، ۱۰ هزار و ۸۵۰ واحد مسکونی شهری و پنج هزار و ۲۱۸ واحد روستایی نیز تعمیر شده اند.

فرماندار سرپل ذهاب اضافه کرد : تاکنون به بیش از ۶ هزار و ۸۵۵ مالک و مستاجر زلزله زده سرپل ذهابی برای مقاوم سازی واحد‌های آسیب دیده اجاره بها کمک شده است.

جمالی نیا ادامه داد: قبل از وقوع زلزله در سرپل ذهاب، ۶ هزار و ۷۰۰ پروانه ساختمانی از سوی شهرداری صادر شد که این میزان پس از زلزله و با آغاز روند بازسازی اکنون به ۹ هزار و ۵۰۰ فقره افزایش یافته است.

وی گفت: شهرستان سرپل ذهاب با ۸۵ هزار و ۶۱۶ تن جمعیت در ۲ بخش مرکزی و قلعه شاهین دارای ۲۰۴ روستاست که در جریان زلزله ۲۱ آبان پارسال، بیش از ۵۵۹ تن جان باختند و هفت هزار و ۵۰۰ تن مصدوم شدند.

وی افزود: از بین ۵۵۹ خانواه جانباخته، ۱۴ نفر در این جمع حضور دارند که والدینشان را در زلزله پارسال از دست داده اند.

این مقام مسئول، با اشاره به کنترل مخاطرات و اپیدمی در سرپل ذهاب گفت: با مدیریت، حساسترین اپیدمی که بیماری سالک در منطقه بود، کنترل شد به گونه‌ای که در سال ۹۶، ۵۷ تن از شهروندان این شهرستان به بیماری سالک مبتلا شدند که این میزان امسال به هفت مورد کاهش یافت .

 

 

انتهای پیام/د

قبل از وقوع زلزله در سرپل ذهاب، ۶ هزار و ۷۰۰ پروانه ساختمانی از سوی شهرداری صادر شد

 

برچسب ها: زلزله ، فرمانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.