فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: لایحه ویژه حمایت از محیط بانان در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تصویب و به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد.

ارائه لایحه ویژه حمایت از محیط بانان به مجلسبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست کشور در آئین تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست لرستان با گرامیداشت یاد وخاطره 123 شهید محیط بان کشور گفت: در حوزه محیط بانی مشکلات کمبود و به روز نبودن تجهیزات، عدم آموزش، خلا قانونی و در مواردی بی احتیاطی محیط بانان وجود دارد.

وی اظهار داشت: تلاش می شود که با تصویب این لایحه محیط بانان و همیاران محیط بان از بیمه های مختلف نیروهای مسلح بهره مند شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: روز گذشته لایحه مستقل یگان حفاظت به سازمان ارائه شده و تلاش می شود سال آینده بودجه یگان حفاظت را در بودجه سال 98 قرار دهیم و تجهیزات خودرویی، موتوری، لباس و موارد نیاز تهیه شود.

وی با بیان اینکه امسال 400میلیارد ریال در حوزه محیط بانی تجهیزات خریداری شد ادامه داد: با طرح های در نظر گرفته شده سال آینده یکهزار میلیارد ریال تجهیزات محیط بانی خریداری می شود.

وی با بیان اینکه لرستان در همه حوزه ها عملکرد خوبی داشته است و از استان های برتر کشور در حوزه حفاظت محیط زیست است، اظهار داشت:این استان به دلیل تنوع زیستی و شرایط توپوگرافی و از طرفی فرهنگ شکار و وفور اسلحه با شرایط سخت و آمار بالای تخلف مواجه است.

محبت خانی تاکید کرد : حفظ جان محیط بان از اولویت های این سازمان است و از دست دادن این افراد خسارت سنگینی برای این سازمان محسوب می شود.

وی ادامه داد: حدود 70 درصد محیط بانان شهید از حوزه بدنی با پوشش جلیقه ضد گلوله مصون می شدند که اکنون یک هزار و 500 جلیقه ضد گلوله با قیمت 158میلیون ریال خریداری در اختیار محیط بانان قرار گرفت.

محبت خانی اظهار داشت: متاسفانه در مواردی محیط بانان از پوشش این جلیقه ها پرهیز می کنند در حالیکه حداقل در موارد عملیاتی این جلیقه ها باید پوشیده شود.

وی در خصوص استفاده از سلاح محیط بانان افزود: سلاح در اختیار محیط بانان هم فرصت و هم تهدید است و در صورت آشنایی با قانون و تطبیق قدرت تصمیم گیری با قانون ماموریت به نحو احسن انجام می شود.

انتهای پیام/س

سفر فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست کشور به لرستان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.