عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت : امکان تصفیه استاندارد پساب فاضلاب وجود دارد و این در حالی است که پساب در حد استانداردهای مورد استفاده برای بخش کشاورزی تصفیه نمی شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین محمدرضایی عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان با تاکید بر اینکه پساب فاضلاب حق کشاورزان است و ما از این حق نمی گذریم ، گفت : طبق مصوبه ۴۳۲۲ هیئت وزیران در پنجم خرداد ۱۳۳۳، پساب شهر اصفهان مخصوص مادی های جی است و هیچ کس حق فروش آن را ندارد.

وی گفت : یک میزان آب از تونل اول کوهرنگ برای مصارف شهر اصفهان از حقابه کشاورزان برداشت کردند که  بر اساس تهاتر قرار شد ، در عوض آن ۳۰ میلیون مترمکعب پساب در سال به کشاورزان تخصیص یابد ولی به دنبال رشد جمعیت ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب از حقابه کشاورزان برداشت می شود و بنابراین باید پساب اختصاصی به کشاورزان هم به همین تناسب افزایش یابد.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان با اظهار اینکه در آن زمان متولی این طرح شهرداری بود و هم اکنون آب و فاضلاب است ، ادامه داد : در آن زمان پساب شهر اصفهان وارد رودخانه می شد و کشاورزان استفاده می کردند اما الان که آب نیست آب تصفیه خانه جنوب اصفهان به چاه ها نفوذ می‌کند و به دلیل گرمای هوا در زیرزمین نفوذ نمی‌کند.

محمدرضایی تصریح کرد : بدنبال پیگیری استانداری مقرر شدکه پساب شمال ، جنوب ، شرق ، بهارستان و سپاهان شهر تصفیه کامل و در اختیار کشاورزان قرار بگیرد به این صورت که با مقداری آب از زاینده رود همراه و در آبشار تجمیع شود و به صورت برش بندی بین کشاورزان تقسیم بندی شود که از این طرح هیچ خبری نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پساب به صورت نیمه خام به دست کشاورزان می رسد ،گفت : امکان تصفیه استاندارد وجود دارد و این در حالی است که پساب در حد استانداردهای مورد استفاده برای بخش کشاورزی تصفیه نمی شود.

انتهای پیام/م

پساب به صورت نیمه خام به دست کشاورزان اصفهانی می رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.