نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: دشت برخوار به علت خشک‌سالی، خشک شدن 33 رشته قنات و 100حلقه چاه کشاورزی، بدترین وضعیت کشاورزی را در بین دشت‌های استان اصفهان دارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در دیدار مردمی با کشاورزان شهرستان برخوار با حضور استاندار اصفهان اظهار کرد: اگر پساب فاضلاب شهرستان برخوار به شرق اصفهان منتقل شود، کشاورزی این شهرستان به‌ طور کامل نابود خواهد شد و 200 هزار نفر از مردم برخوار ناچار خواهند شد به مناطق دیگر کشور مهاجرت کنند.

وی از استاندار اصفهان خواست جلوی اجرای طرح مطالعه نشده انتقال پساب از حبیب‌آباد را بگیرد و با شجاعت، لغو اجرای این طرح را اعلام کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کشاورزان برخواری امسال بابت کشت نکردن اراضی کشاورزی 100 میلیارد تومان ضرر کردند.

حاجی دلیگانی با طرح سوالی از استاندار اصفهان بیان کرد: چرا باید کشاورزان برخواری بابت خشک‌سالی و رها کردن بالاجبار کشاورزی از دریافت خسارت محروم باشند؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در پایان تصریح کرد: در صورت انتقال پساب به شرق اصفهان، ریزگردهای این منطقه آن‌چنان منتشر خواهد شد که شهر تاریخی اصفهان راهم در بر خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار