رئیس امور عشایری استان اردبیل گفت: هم اکنون بالغ بر هفت هزار و ۳۵۲ خانوار عشایر این استان از آب شرب بهداشتی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، معرفت آذری، رئیس امور عشایری استان اردبیل امروز در جلسه شورای عشایر استان اردبیل افزود: هم اکنون بالغ بر هفت هزار و ۳۵۲ خانوار عشایر این استان از آب شرب بهداشتی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح های آبرسانی و تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای جمعیت عشایر استان تصریح کرد: این امر تسریع در روند تامین اعتبارات را ضروری ساخته است.

رئیس امور عشایری استان با بیان اینکه جمعیت عشایر این منطقه ۵.۴ درصد جمعیت استان و ۵.۶ درصد جمعیت عشایر کشور را شامل می شود، یادآور شد: این قشر مولد هم اکنون در ۱۰ شهرستان استان و در قالب ۵۵۲ طایفه در سطح استان ساکن هستند.

وی توسعه راه مناسب و تامین سوخت را از دیگر اقدامات برای افزایش خدمات و رفاه این قشر برشمرد و یادآور شد:در حال حاضر شش هزار و ۷۴۷ خانوار از راه مناسب و بیش از هفت هزار و ۶۰۰ نفر از سوخت فسیلی برخوردار هستند.

آذری در عین حال به محدودیت‌های مهم جامعه عشایری استان اردبیل اشاره کرد و بیان داشت: خشکسالی از مهمترین محدودیت های این جمعیت بوده و همین عامل موجب بروز برخی مشکلات در بین این قشر می شود.

انتهای پیام/ع

اجرای طرح آبرسانی برای عشایر استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.