مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین مشکلات قشر عشایر استان نبود آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بوده به طوری که ۱۴۸ قشلاق عشایر استان تاسیسات آبرسانی ثابت ندارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، معرفت آذری، مدیرکل امور عشایری استان اردبیل صبح امروز در جلسه شورای عشایری خلخال اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مهمترین مشکلات قشر عشایر استان نبود آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بوده به طوری که 148 قشلاق عشایر استان تاسیسات آبرسانی ثابت ندارند و از تانکرهای آبرسانی سیار برای تامین آب شرب و آشامیدنی قشر عشایر استفاده می‌شود.

وی از افزایش و ارتقای امکانات خودرویی آبرسانی سیار به قشلاقات عشایری در اردبیل خبر داد و گفت: برای آبرسانی به عشایر هشت دستگاه تانکر نیز خریداری شده و در کنار این اقدام بطری‌های آب معدنی رایگان نیز در قشلاقات عشایر استان توزیع می‌شود تا این قشر در زمینه تامین آب شرب مشکلی نداشته باشند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح توزیع پنل‌های خورشیدی رایگان در بین عشایر استان تصریح کرد: این طرح مورد استقبال عشایر واقع شده که در صورتی که بتوانیم اعتبارات لازم را جذب کنیم برای تامین انرژی برق عشایر پنل‌های خورشیدی خریداری و در اختیار این قشر قرار خواهد گرفت.

آذری از بهسازی 121 کیلومتر از راه‌ها عشایری شهرستان خلخال خبر داد و گفت: در راستای حمایت از طرح‌های اقتصادی عشایر تسهیلات بانکی ارزان‌قمیت به مجریان این طرح‌ها حداقل به میزان 50 میلیون ریال ارائه می‌شود که در صورت اجرای طرح های پرواربندی سقف این تسهیلات تا 200 میلیون ریال نیز تعیین شده است.

انتهای پیام/ع

توزیع پنل‌های خورشیدی رایگان در بین عشایر استان اردبیل

 

برچسب ها: آب آشامیدنی ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.