مدیر حوزه علمیه یزد از وجود ۱۴ مدرسه علمیه در استان خبر داد و گفت : ۱۵۰۰ طلبه در این مدارس مشغول به تحصیل و فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه یزد در نشست  هم اندیشی حوزه آموزش و پروش ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)گفت : در استان یزد ۱۴ مدرسه علمیه وجود دارد که ۱۵۰۰ نفر طلبه در این مدارس مشغول به تحصیل و فعالیت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس با اشاره به همکاری خوب آموزش پرورش با حوزه علمیه افزود: ۱۸ نفر سرباز طلبه در آموزش پرورش  انجام وظیفه می کنند.

علی سرداری معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش یزد نیز در این نشست با اشاره به تغییرات نگارشی در دبیرخانه ستاد به ماده ۴ آئین نامه گفت : در این ماده برنامه ریزی‌هایی جهت اعزام روحانیون در طرح امین برای خدمت در آموزش پرورش ذکر شده است.

سرداری افزود: در حال حاضر مبلغ مدرسه امین که همان روحانیون مستقر در آموزش و پروش هستند که تعداد آنها۶۰ نفر در استان است  امیدوارم در سال آینده این تعداد به ۱۰۰ نفر برسد.

نشست هم اندیشی حوزه آموزش و پروش با حضور نمایندگانی از استان‌های چهارمحال بختیاری، کرمان، هرمزگان، اصفهان و یزد برگزار شد.

انتهای پیام/ی

  ۱۵۰۰ طلبه در مدرسه علمیه یزد فعالیت دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.