مسئول حوزه علمیه اردکان ازفعالیت ۶۰ مبلغ به بقاع متبرکه و مکان‌های آموزشی این شهرستان خبر داد.

فاطمه ابراهیمیان مسئول حوزه علمیه اردکان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ با اشاره به اعزام مبلغ به بقاع متبرکه و مکان‌های آموزشی اردکان گفت: اعزام مبلغ با هدف تعامل بیشتر مردم و مبلغان دینی انجام شده است با توجه به این که افرادی در مجالس خانگی حضور پیدا می‌کردند که اطلاعات علمی و دینی کاملی نداشتند و، چون ممکن بود که این نبود آگاهی پیامد‌هایی را به دنبال داشته باشد تصمیم گرفته شد تا مبلغ‌هایی آموزش دیده ش به مجالس خانگی و دیگر مجالس فرستاده شوند.

 ابراهیمیان افزود: در حال حاضر ۸۰ مبلغ در اردکان  آموزش دیدند که از این تعداد ۶۰ نفر به صورت فعال انجام وظیفه می کنند .

مسئول حوزه علمیه اردکان گفت: افرادی که دارای شرایط لازم مانند داشتن حداقل سطح دو حوزه، داشتن اندوخته علمی کافی، قدرت بیان  با ایجاد کارگروه‌های مختلف از جمله کارگروه خانواده، فضای مجازی، کودک و نوجوان، تفسیر، اخلاقی و اجتماعی، مهدویت و بر اساس علایق و اطلاعات خود شروع به آموزش کردند.

وی ادامه داد: این مبلغان با فراگیری آموزش‌های مربوط به حوزه تخصصی خود به مراکز مختلف اعزام شدند که خوشبختانه با استقبال مردم روبر شد، این طرح در بقاع متبرکه، مجالس خانگی، مدارس و پایگاه‌های بسیج اجرا شد که در حوزه خانواده و کودک و نوجوان استقبال بیشتری صورت گرفت.

ابراهیمیان گفت: اداره اوقاف، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، بسیج و دیگر ارگان‌ها در این فعالیت کمک شایانی به حوزه علمیه اردکان کردند و همچنین با صحبت‌هایی که با رئیس اداره آموزش و پرورش اردکان شد از مهرماه جشن تکلیف مدارس نیز با همکاری حوزه علمیه خواهران و ارسال مبلغ انجام خواهد شد.

مسئول حوزه علمیه خواهران اردکان در خصوص جشن عید غدیر خم گفت: حوزه علمیه خواهران اردکان برای عید خدیر خم با هدف ترویج بحث ولایت جشنی را برگزار می‌کند که در آن به سخنرانی، مدیحه سرایی، و تقدیر از سادات پرداخته می‌شود همچنین جشن ویژه برای کودکان نیز در نظر گرفته شده است .

انتهای پیام/ی

اعزام مبلغ به بقاع متبرکه و مکان‌های آموزشی اردکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار