پرونده رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان با کسب عنوان ششمی برای ایران بسته شد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی سال 2018 جهان روزهای 28 مهرماه تا اول آبان ماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد که حاصل تلاش نمایندگان ایران در 10 وزن تنها 3 مدال برنز حسن یزدانی،علیرضا کریمی و پرویز هادی در اوزان 86، 92 و 125 کیلوگرم بود و سایر آزادکاران توفیقی را کسب نکردند تا پرونده مسابقات برای ایران با کسب عنوان ششمی و عملکردی ضعیف بسته شود.

پایانی تلخ برای کشتی آزاد ایران در بوداپست/شکست های لحظه آخری و مسابقاتی بدون طمع طلا!

رقابت های جهانی امسال درحالی برای گوش شکسته های آزادکار به پایان رسید که هیچکدام از کشتی گیران ایران حتی شانس حضور در دیدار فینال را به دست نیاوردند و شکست هایی که در ثانیه های واپسین برای نمایندگان کشورمان رقم خورد تلخی این ناکامی را دو چندان کرد.

شاید به گفته کادر فنی نگاه المپیکی به رقابت های جهانی و فرصت دادن به جوانان و صعود سه پله ای ایران در رده بندی تیمی نسبت به سال گذشته توجیهی برای این ناکامی باشد اما نمی توان چشم را روی واقعیت ها بست و مُنکر ضعف بدنی و فنی کشتی گیران کشورمان در برخی دیدارها شد.

درست است نمی توان گفت آزادکاران در بوداپست ضعیف ترین نتیجه تاریخ کشتی را رقم زدند و درست تر است شکست و پیروزی در هر رقابتی وجود دارد اما توقع از کشتی ایران بیش از این است و بس...

به طور حتم هیچ کسی دلاور مردی ها و موفقیت کشتی گیران کشورمان در میدان های بزرگ را فراموش نمی کند اما وقتی نگاهی به وضعیت این روزهای کشتی با آن فرآیند های مشخص می اندازیم نگران آن می شویم که مبادا پس از المپیک 2020 نیز باز هم همین جایی که هستیم باشیم.

اینکه چه کسی یا کسانی مقصر هستند شاید چندان مهم نباشد اما باید کسی یا کسانی و در راس آنها اعضای شورای فنی پاسخگوی عملکرد آزادکاران در رقابت های جهانی 2018 باشند چرا که تیم ملی کشتی آزاد ایران در این تورنمنت توفیق چندانی را کسب نکرد.به هر صورت امیدواریم ورزش اول کشور در میادین پیش رو نتایجی را کسب کند که با افتخار و غرور از آن بنویسیم.

عملکرد ملی پوشان آزادکار در میدان بوداپست

وزن 57 کیلوگرم:رضا اطری(شکست و حذف در ثانیه های پایانی)

پایانی تلخ برای کشتی آزاد ایران در بوداپست/شکست های لحظه آخری و مسابقاتی بدون طمع طلا!

اطری در دور اول مقابل باخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و طلای بازی های آسیایی از مغولستان با نتیجه 6 بر یک به پیروزی رسید وی در دور دوم مقابل ولادیسلاو آندریف دارنده مدال برنز جهان و اروپا از بلاروس در واپسین لحظات پیروزی را با شکست عوض و در نهایت با نتیجه 5 بر 5 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف ژاپنی، اطری از دور رقابت ها کنار رفت و یازدهم شد.

وزن 61 کیلو گرم:محمد باقر یخکشی(شکست در واپسین لحظات رقابت مقابل حریف کوبایی و عملکرد ضعیف در دیدار رده بندی)

پایانی تلخ برای کشتی آزاد ایران در بوداپست/شکست های لحظه آخری و مسابقاتی بدون طمع طلا!

یخکشی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 7 بر صفر عباس رحمان اف دارنده مدال برنز آسیا از ازبکستان را مغلوب کرد وی در دور بعد در مصاف با خولیس بونه رودریگوئز دارنده مدال برنز جهان از کوبا در حالی که سه ثانیه به پایان کشتی مانده بود و از حریف با نتیجه 8 بر 6 پیش بود، با نتیجه 10 بر 8 مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت. یخکشی در این گروه با ایوان گویدا از رومانی را با نتیجه 11 بر یک شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل جوزف کولون از آمریکا با نتیجه 13 بر 2 شکست خورد و پنجم شد.

وزن 65 کیلوگرم: امیرحسین مقصودی(شکست در دور اول و حذف زودهنگام)

پایانی تلخ برای کشتی آزاد ایران در بوداپست/شکست های لحظه آخری و مسابقاتی بدون طمع طلا!

مقصودی در دور نخست مقابل ولادمیر خینچیگاشویلی قهرمان جهان و المپیک از گرجستان با نتیجه 7 بر 3 مغلوب شد و با توجه به شکست خنچیگاشویلی مقابل کشتی گیر روس، مقصودی حذف و بیستم شد.

وزن 70 کیلوگرم: یونس امامی(شکست در ثانیه های پایانی و حذف سریع از مسابقات)

پایانی تلخ برای کشتی آزاد ایران در بوداپست/شکست های لحظه آخری و مسابقاتی بدون طمع طلا!

امامی در دور نخست مقابل تیموراز سالکازانوف از اسلواکی در حالی که تا لحظات پایانی 7 بر 4 پیش بود در نهایت با نتیجه 7 بر 7 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دوم مقابل زورابی یاکوبیشویلی دارنده مدال طلای جهان از گرجستان، امامی از دور مسابقات کنار رفت.

وزن 74 کیلوگرم: مصطفی حسین خانی(رکورد دار شکست در واپسین لحظات مسابقه)

پایانی تلخ برای کشتی آزاد ایران در بوداپست/شکست های لحظه آخری و مسابقاتی بدون طمع طلا!

حسین خانی در دور نخست مقابل دی لومائو از جزایر پالائو با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید وی در دور دوم مقابل جردن باروز قهرمان جهان و المپیک از آمریکا در حالی که با نتیجه 3 بر 3 پیش بود در ثانیه های پایانی با نتیجه 4 بر 3 مغلوب شد و با توجه به باخت 5 بر 5 باروز مقابل سیداکوف روس، حسین خانی از دور رقابت ها کنار رفت و سیزدهم شد.حسین خانی در رقابت های جهانی سال گذشته،بازی های آسیایی 2018،قهرمانی آسیا و... همواره در ثانیه های پایانی کشتی بُرده را باخته و از این حیث رکوردار است.

وزن 79 کیلوگرم: عزت اله اکبری(فینال و مدال برنز را در ثانیه های پایانی از دست داد)

پایانی تلخ برای کشتی آزاد ایران در بوداپست/شکست های لحظه آخری و مسابقاتی بدون طمع طلا!

اکبری در دور اول جانی بور دارنده مدال نقره زیر 23 سال اروپا از فرانسه را با نتیجه 10 بر 2 مغلوب کرد وی در دور دوم مقابل سوسوکه تاکاتانی دارنده مدال نقره جهان از ژاپن با نتیجه 3 بر 2 پیروز شد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. اکبری در این مرحله مقابل گریگور گریگوریان از ارمنستان با نتیجه 7 بر 4 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار مقابل جبرئیل حسن اف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از آذربایجان در حالی که تا آخرین لحظات 3 بر یک پیش بود اما در نهایی با نتیجه 3 بر 3 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. اکبری در دیدار رده بندی مقابل علی شعبان اف دارنده مدال برنز جهان از کشور بلاروس در یک کشتی نزدیک شکست خورد و پنجم شد.اکبری در این رقابت اگر فقط یک ثانیه زنگ پایان مسابقه دیرتر به صدا در می آمد صاحب گردن آویز برنز می شد اما چه حیف که این آرزو محقق نشد و 2 امتیاز پایانی او با اعتراض مربیان بلاروس روی تابلو ثبت نشد تا اکبری با نتیجه 8 بر 8 مغلوب میدان شود.

وزن 86 کیلوگرم:حسن یزدانی(شکست ناباورانه مقابل تیلور آمریکایی و طلایی که پَرید)

پایانی تلخ برای کشتی آزاد ایران در بوداپست/شکست های لحظه آخری و مسابقاتی بدون طمع طلا!

حسن یزدانی در دور اول مقابل دیوید تیلور از آمریکا با نتیجه 11 بر 6 مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی به گروه بازنده ها رفت. یزدانی در این گروه ابتدا حاجی رجب اف از بلاروس را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت وی در دور بعد مقابل یوریسکی توربلانکا کورالتا از کوبا با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار در مصاف با داورن کوراگلیف از کشور روسیه با نتیجه 11 بر 5 به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

وزن 92 کیلوگرم: علیرضا کریمی(شکست برابر کاکس و کسب مدال برنز در دیدار مقابل مارساگیشویی گرج)

پایانی تلخ برای کشتی آزاد ایران در بوداپست/شکست های لحظه آخری و مسابقاتی بدون طمع طلا!

کریمی در دور نخست ریکاردو بائز از آرژانتین را با نتیجه 13 بر صفر شکست داد وی در دور دوم مقابل شریف شریف اف دارنده مدال طلای المپیک و جهان از آذربایجان با نتیجه 7 بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. کریمی در این مرحله باتیربک چاکالوف از روسیه را با نتیجه 12 بر یک مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 5 بر 2 مغلوب جی دن کاکس دارنده مدال برنز المپیک و جهان از آمریکا شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل داتو مارساگیشویی دارنده مدال برنز المپیک از کشور گرجستان با نتیجه 12 بر یک پیروز شد و به مدال برنز دست یافت.

وزن 97 کیلوگرم: مجتبی گلیج(عملکردی ضعیف و حذفی زودهنگام)

پایانی تلخ برای کشتی آزاد ایران در بوداپست/شکست های لحظه آخری و مسابقاتی بدون طمع طلا!

گلیج در دور اول با نتیجه 10 بر صفر مقابل اصلان بک آلبوروف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف گرجستانی، گلیج نیز حذف شد.

وزن 125 کیلوگرم:پرویز هادی( برنزی که ارزش طلا داشت)

پایانی تلخ برای کشتی آزاد ایران در بوداپست/شکست های لحظه آخری و مسابقاتی بدون طمع طلا!

هادی که در این دوره از رقابت ها انصافاً با قرعه سختی مواجه شده بود مردانه جنگید و به مدال برنز رسید.وی در دور اول روبرت باران دارنده مدال برنز اروپا از لهستان را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد. وی در دور دوم مقابل ابراگیم سعیداف دارنده مدال برنز المپیک از بلاروس با نتیجه 11 بر 2 به پیروزی رسید و در مرحله یک چهارم نهایی نیز در یک کشتی حساب شده با نتیجه 3 بر 2 از سد طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک از کشور ترکیه گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. هادی در این مرحله در مقابل گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از گرجستان با نتیجه 13 بر 6 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار آنزور خیزریف از روسیه را با نتیجه 11 بر 2 از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.

رده بندی انفرادی و تیمی رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در سال2018

57 کیلوگرم: 1- زائور اوگویف (روسیه) 2- نورسلیم سانایف (قزاقستان) 3- یوکی تاکاهاشی (ژاپن) و سلیمان آتلی (ترکیه) ... 11- رضا اطری (ایران)

61 کیلوگرم: 1- خولیس بونه رودریگوئز (کوبا) 2- گادجی مراد رشیداف (روسیه) 3- جوزف کولون (آمریکا) و توشینتولگا تومنبیلگ (مغولستان) 5- محمدباقر یخکشی

65 کیلوگرم: 1- توکوتو اتوگورو (ژاپن) 2- باجرانگ (هند) 3- احمد چاکایف (روسیه) و الخاندرو توبیر والدز (کوبا) ... 20- امیرحسین مقصودی (ایران)

70 کیلوگرم: 1- ماگومد رسول گازی ماگموف (روسیه) 2- آدام باتیروف (بحرین) 3- زورابی یاکوبیشویلی (گرجستان) و فرانکلین کاستیلو (کوبا) ... 19- یونس امامی (ایران)

74 کیلوگرم: 1- زائوربک سیداکوف 2- آوتاندیل کنتچادزه (گرجستان) 3- بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان) و جردن باروز (آمریکا) ... 13- مصطفی حسین خانی (ایران)

79 کیلوگرم: 1- کایل داک (آمریکا) 2- جبرئیل حسن اف (آذربایجان) 3- احمد گادجی ماگمدوف (روسیه) و علی شعبان اف (بلاروس) 5- عزت اله اکبری (ایران)

86 کیلوگرم: 1- داوید تایلور (آمریکا) 2- فاتح اردین (ترکیه) 3- تیموراز فریف (اسپانیا) و حسن یزدانی (ایران)

92 کیلوگرم: 1- جی دن کاکس (آمریکا) 2- ایوان یانکوفسکی (بلاروس) 3- علیرضا کریمی (ایران) و آتسوشی ماتسوموتو (ژاپن)

97 کیلوگرم: 1- عبدالرشید سعداله یف (روسیه) 2- کایل اسنایدر (آمریکا) 3- الیزبار اودیکادزه (گرجستان) و آبراهام دی خسوس روانو (کوبا) ... 24- مجتبی گلیج (ایران)

125 کیلوگرم: 1- گنو پتریاشویلی (گرجستان) 2- ژی وی دنگ (چین) 3- پرویز هادی (ایران) و نیکولاس گویازدوفسکی (آمریکا)

رده بندی تیمی: 1- روسیه 178 امتیاز 2- آمریکا 150 امتیاز 3- گرجستان 105 امتیاز 4- کوبا 67 امتیاز 5- ژاپن 67 امتیاز 6- ایران 65 امتیاز 7- مغولستان 57 امتیاز 8- ترکیه 53 امتیاز 9- آذربایجان 44 امتیاز 10- بلاروس 41 امتیاز


بیشتر بخوانید:قهرمانی روسیه در رقابت های جهانی کشتی آزاد/ایران با 3 مدال برنز ششم شد


انتهای پیام/

نقدی بَر عملکرد آزادکاران ایران در رقابت های جهانی 2018

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار