میرزابیگی گفت: وقتی کسی بیمار است باید کاری کرد جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشد.

بیمار نباید رنج دیگری جز بیماری داشته باشد/ وجود ۴۰ میلیون بیمه شده در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میرزابیگی عضو هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت در گردهمایی هفته بیمه سلامت، اظهار کرد: این سازمان زیرنظر وزارت بهداشت شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر به عنوان سازمان بیمه سلامت در حال خدمت‌رسانی است، زمانی که فردی بیمار است جز رنج بیماری نباید رنج دیگری داشته باشد.

عضو هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت ادامه داد: 40 میلیون بیمه شده فعلی، نشان دهنده رضایت از بیمه است؛ مدیریت بخش سلامت مانند بیمه‌های دیگر نیست، چرا که بحث سلامت و حیات مردم در آن مطرح است و باید در این زمینه فعالیت مناسب داشته باشیم.

وی افزود: در قانون برنامه سوم، چهارم و پنجم آمده است که وزارت بهداشت موظف است هزینه‌های پرداختی مردم را به زیر 30 درصد برساند، کاری تا به امروز اجرایی نشده است؛ دولت یازدهم و دوازدهم بحث سلامت را در اولویت قرار داد، طرح تحول اجرا شد و برخی کاهش هزینه‌ها را داشتیم، همچنین قرار بود 5 میلیون نفر بیمه رایگان شوند که به 11 میلیون افزایش یافت که این اتفاقی خوب بوده است.

میرزابیگی تشریح کرد: علی‌رغم تمام سختی‌ها، بحث سلامت در حمایت دولت است و دولت کمک می‌کند تا به مقطعی طلایی دست پیدا کنیم؛ باید نظام ارجاع وضعیتی مناسب پیدا کند و منابع انسانی سازمان به درستی فعالیت کنند.

عضو هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت ادامه داد: ادامه دادن کار با شرایط فعلی، آینده‌ای بهتر از وضع موجود نخواهد داشت؛ بسیاری از کشورها تجربیات زیادی در این زمینه دارند که می‌توان از آن‌ استفاده کرد.

وی گفت:آینده سلامت؛ یک درصد آن در مطب‌ها، 10 درصد در بیمارستان‌ها و 26 درصد در منازل خواهد بود، به حدي پيش رفته است كه خیلی افراد می‌گویند منزل من بیمارستان من است.

وی بیان کرد: به عنوان یک صنعت در بیمه باید به گونه‌ای باشیم که مردم حق انتخاب داشته باشند، باید طوری خرید خدمت کنیم که با کمترین هزینه بهترین کیفیت را داشته باشیم.

لزوم تسلط پرسنل و نیروی انسانی حوزه سلامت به فناوری روز

میرزابیگی تصریح کرد: فناوری‌ها امروزه بسیار در بحث سلامت مطرح است که آینده سلامت را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ باید پرسنل و نیروی انسانی به فناوری تسلط داشته باشد و به حدی پیش رفت که بتوان گفت موبایل من بیمارستان من است.

عضو هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت افزود: من و شما باید به فکر سیستم بیمه‌ای باشیم و تا زمانی که نظام پرداخت سی فور سرویس باشد و در ممیزی‌های ما فرهنگسازی نباشد نمی‌توان خیلی موفق بود، باید در رفتارها بسیار دقت کرد تا در ارائه خدمت تأثیرگذار باشد و امیدوارم بتوان در این مسیر به درستی حرکت کرد.

در ادامه مراسم، صادق نیت رئیس مجتمع امام خمینی اظهار کرد: ارتقاء سلامت بیماران یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که باید انجام دهیم. باید کاری کرد توان مالی تأثیر قابل توجهی در ارائه خدمت نداشته باشد.

رئیس مجتمع امام خمینی بیان کرد: در بررسی انجام شده 50 تا 70 درصد ارجاع به بیمارستان، از بیماران دیگر بیمارستان‌ها بوده که به مراکز دیگر رفته‌اند و آنها این بیماران را به بیمارستان ما ارجاع داده‌اند.

صادق‌نیت ادامه داد: در حال حاضر 1500 تخت ثابت در بیمارستان امام خمینی داریم و اورژانس روزانه 150 نفر را پذیرش می‌کند که این ظرفیتی بزرگ است؛ در مجموع با توجه به محدودیت‌ها و کاهش هزینه‌ها، کارهای موفقی انجام شد.

وی افزود: از مهمترین کارها مصرف آنتی‌بیوتیک گرانقیمت است که با برنامه‌ریزی توانستیم مصرف آن را کاهش دهیم، توانستیم بالغ بر 2 میلیارد تومان مصرف این داروها را کاهش دهیم، بحث دیگر وسایل یکبارمصرف پزشکی بود که بیش از 3 میلیارد تومان کاهش هزینه داشت و باعث شد کیفیتی برتر برای بیماران داشته باشد.

رئیس مجتمع امام خمینی بیان کرد: توانستیم جلوی رشد فرایند را بگیریم و میزان مصرف را کاهش دهیم؛ بیمارستان امام خمینی 400 نفر عضو هیئت علمی دارد و در جشنی که برگزار شد، توانستیم آموزش خود را شروع کنیم.

صادق‌نیت ادامه داد: کاهش 10 درصدی قیمت داشتیم تا بار سنگین را هم از دوش بیمارستان و هم از دوش سازمان‌های بیمه‌گر کاهش دهیم. همچنین علاوه بر این آزمایش روتین را کاهش داده‌ایم، لباس‌ها و وسایل یکبار مصرف را از بیمارستان‌ها حذف کرده‌ایم. پک‌های جراحی را جایگزین کرده‌ایم که بالغ بر 5 میلیارد تومان کاهش داشت.

یکی از مشکلات در بیمارستان بحث گلوبال‌‌ها است که براساس استاندارد طراحی شده‌اند، اما باید ظرفیت آنها متفاوت باشد؛ سیاست‌هایی که برای کنترل هزینه‌ها مطرح است و اقدامات پرهزینه‌ای که بار منفی دارد، به بیمارستان‌های بزرگی چون بیمارستان امام ارجاع داده می‌شود.

رئیس مجتمع امام خمینی یادآوری کرد: ظرفیت اشغالی بیمارستان امام 95 درصد است که یک بحران به شمار می‌رود.

هفته بیمه سلامت را تبریک عرض می‌کنم که خدمات ارزنده‌ای را به مردم شریف ارائه می‌کند؛ امسال اولین سالی است که هفته بیمه سلامت اینگونه اجرا می‌شود و بیست و سومین سالگرد تصویب بیمه سلامت به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: علمی ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار