بیست و یکمین دوره انتخابات شورا‌های دانش آموزی همزمان با سراسر کشور در هزار و ۵۵۰ مدرسه استان بوشهر برگزار شد.

انتخابات شورا‌های دانش آموزی در ۱۵۵۰ مدرسه بوشهر برگزار شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دانش آموزانی که نوبت صبح هستند امروز صبح در انتخابات شرکت کردند و آن‌هایی که بعدازظهر به مدرسه می‌روند، بعدازظهر در این انتخابات شرکت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در مراسم آغاز انتخابات شورای دانش آموزی در دبیرستان حجاب بوشهر، گفت: ۱۵۲ هزار دانش آموز این استان شرایط حضور در انتخابات را دارند به عبارت دیگر به جز نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان کلاس اول و دوم دبستان، بقیه دانش آموزان می‌توانند هم نامزد انتخابات شورای دانش آموزی شوند و هم رای بدهند.

سیروس فتحی افزود: از این تعداد ۷۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر و ۷۷ هزار ۵۰۰ دانش آموز پسر هستند.

وی بیان کرد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر و ۱۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز پسر داوطلب عضویت در شورای دانش آموزی هستند که با برگزاری انتخابات امروز، ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از آنان به عنوان اعضای این شورا انتخاب می‌شوند.

فتحی گفت: هر مدرسه با توجه به جمعیتش، ۵، ۷، ۹ یا ۱۱ عضو شورای دانش آموزی دارد.

مجید خورشیدی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر هم این انتخابات را مشق دموکراسی برای دانش آموزان خواند و گفت: دانش آموزان با انتخاب بهترین گزینه و برگزاری انتخابات سالم، درسی مهم به جامعه می‌دهند.

انتهای پیام/ک

انتخابات شورا‌های دانش آموزی در ۱۵۵۰ مدرسه بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.