مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: حوادث طبیعی و خشکسالی پنج هزار و ۲۳۴ میلیارد و ۹۴۷ میلیون ریال به بخش‌های مختلف استان خسارت وارد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ جواد نظری مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: بخش عمده این خسارت در حوزه خشکسالی به میزان چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود که در سال زراعی سپری شده رخ داده است.

وی افزود: از این میزان ۷۷ میلیارد ریال در بخش تاسیسات زیربنایی حوزه کشاورزی بوده است.

نظری با اشاره به وقوع سیلاب‌های متعدد در سال جاری، گفت: برای جبران خسارت سیل اردیبهشت امسال افزون بر ۱۰ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال اعتبار هزینه ای، ۵۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای و ۴۲ میلیارد ریال و ۴۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با سود ۴ و ۵ درصد پیشنهاد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: برای سیل مردادماه امسال نیز ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای و ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی پیشنهاد شده که در دست پیگیری است.
وی افزود: پیشنهاد ما برای جبران خسارات زلزله سنخواست از توابع شهرستان جاجرم نیز ۳۵ میلیارد و ۹۹۷ میلیون ریال اعتبار هزینه‌ای و ۱۲۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات با سود ۴ درصد در حوزه بازسازی و تعمیر و تامین لوازم خانگی بوده است.

وی اظهار داشت: هفته گذشته مصوبه تخصیص اعتبار در این بخش به هیات دولت داده شد که به محض تخصیص، نقدینگی آن وارد استان می‌شود.

نظری گفت: برای سیل مهرماه جاری نیز پیشنهاد ۵۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه ای، ۸۰ میلیارد ریال تملک دارایی سرمایه‌ای و ۲۵ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای روستاییان با نرخ ۴ درصد و واحد‌های تجاری با نرخ ۱۰ درصد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی، منابع دولت برای جبران خسارات وارده در حوادث را بسیار محدود خواند و افزود: در بسیاری از کشورها، مردم نقش موثر و پررنگی در کمک به مدیریت بحران دارند، زیرا که دولت نمی‌تواند به تنهایی همه حوادث را مدیریت کند.

منبع/ایرنا

انتهای پیام/ط

خسارت حوادث طبیعی به تاسیسات

برچسب ها: حادثه ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.