مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی گفت:جشنواره کارآفرینی و توانمندسازی تربت جام در راستای نشاط و پویایی اشتغال مددجویان برگزار شد.

۱۱ درصد از شاغلان خراسان رضوی از مددجویان کمیته امداد هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حبیب الله آسوده مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در مراسم آغاز جشنواره کارآفرینی و توانمند سازی مددجویان تربت جام گفت:سال گذشته ۱۲۹ هزار اشتغال در خراسان ایجاد شدکه ۱۱درصدآن متعلق به مددجویان امداد است.
 
وی تصریح کرد: مدجویان امداد عقل معاش دارند و فرصت معاش می‌خواهند و ایده‌های ناب دربین جوانان و نوجوانان است که باید کشف کرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با اشاره به راه اندازی مراکز نیکوکاری گفت:برپایی مراکز نیکوکاری و اشتغال مددجویان در روستا‌ها موجب کاهش مهاجرت به شهر‌ها شده است و  روند بازگشت به روستا را فراهم کرده است.

آسوده افزود:وضعیت حاشیه نشینی را که مشاهده میکنی انسان از خودش شرمنده می‌شودو برای پیشگیری از مهاجرت روستاییان به حاشیه شهر‌ها مراکز توانمندسازی با همکاری سپاه پاسداران در مرکز دهستان‌ها راه اندازی می‌شود.
 
وی تصریح کرد: به لحاظ توانمند سازی مددجویان کمترین آسیب پذیری را خانواده تحت پوشش کمیته امدادامام دارند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با اشاره به مسائل فرهنگی مددجویان گفت:با ۱۵۰ کانون فرهنگی مساجد ارتباط برقرارشده تا فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی مددجویان از طریق کانون‌های مساجد دنبال شودو از ابتدای امسال بیش از ۱۳۰ هزار مددجو با نگاه معنوی و انقلابی از تمام نقاط کشور به مشهدو زیارت امام رضا (ع) مشرف شدند.

آسوده تاکید کرد:در خراسان رضوی با وجود مدیران ، مشکل نوبت دهی به مددجویان بهبود یافته است و فعالیت‌های کمیته امداد در بهترین شرایط قرار دارد و اگرمشکلی باشد از سوی مدیران اجرایی شهرستان‌ها است.

وی تصریح کرد:در استان مشکلی به جهت خدمت و کمک به افراد نیازمند اقتصادی نداریم و در این شرایط به صورت ویژه برای کمک به افراد نیازمندمحدویت نداریم.
 

توانمند سازی مددجویان به نحو شایسته انجام می گیرد


مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام هم در این مراسم گفت:توانمند سازی مددجویان با رویکرد مهارت آموزی با تسهیلات اشتغال زایی به نحو شایسته در تربت جام انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد:مددجویان بایستی قبل از دریافت تسهیلات مهارت را کسب کند تا جذب اعتبارات نتیجه بدهد.
 
مولوی شرف الدین جامی الاحمدی امام جمعه اهل سنت تربت جام هم با قدردانی از خدمات ارزنده کمیته امدادامام خمینی به مددجویان گفت:کمیته امداد برای فروش تولیدات مددجویان که موجب تحکیم خانواده می‌شود تلاش کند.

وی تصریح کرد:جشنواره کارآفرینی و توانمند سازی مددجویان در ۲۰غرفه به مدت یک هفته برای بازدید عموم علاقه‌مندان در محل مصلی الغدیر دایر می‌باشد.

انتهای پیام//س.ج
برچسب ها: اشتغال ، مددجویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.