استاندار خراسان رضوی گفت:سهم اولیه خراسان رضوی از تسهیلات اشتغال روستایی ۶۱۰ میلیارد تومان است که بیش از یک سوم تسهیلات اشتغال روستایی استان به طرح‌ها پرداخت شد

سهم اولیه خراسان رضوی از تسهیلات اشتغال روستایی ۶۱۰ میلیارد تومان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی گفت: تا کنون بالغ بر ۲۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در بانک‌ها مصوب و در اختیار متقاضیان طرح‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سهم اولیه استان از تسهیلات اشتغال روستایی ۶۱۰ میلیارد تومان است گفت: رقم مصوب و پرداخت شده از سوی بانک‌ها به این طرح‌ها تا کنون بیش از یک سوم این تسهیلات است که به ۲ هزار و ۸۰۰ طرح اختصاص یافته است.

استاندار خراسان رضوی  گفت: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی  ظرفیت خوبی برای توسعه و اشتغال روستایی ایجاد کرده و امید است روند پرداخت این تسهیلات با ارتقا طرح‌های ارائه شده و اقتصادی بودن آن‌ها سرعت بیشتری یابد.

رشیدیان تصریح کرد: در این میان ضرورت جدی، ارائه طرح‌های اقتصادی به تناسب شرایط هر منطقه و ظرفیت‌های آن بویژه در حوزه تکمیل چرخه و فرآیند تولیدات این روستا‌ها می‌باشد.

وی  گفت: در این پرداختی‌ها روند افزایش سهم تسهیلاتی بخش کشاورزی از شرایط خوبی برخوردار بوده و امید است این روند ارتقا و تداوم یابد.

  استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال فراگیر هم تا کنون ۶۳ میلیارد تومان از این محل برای ۶۴ طرح اقتصادی پرداخت شده است، اظهار کرد: این روند خیلی مطلوب نیست باید موانع و مسائل این مسیر مرتفع شده و کار از شرایط مناسبی برخوردار شود.

رشیدیان با اشاره به موضوع کمک‌های فنی و اعتباری گفت:: باید این کمک‌ها سریعتر عملیاتی شود تا ظفیت جدب تسهیلات اشتغال فراگیر هم فراهم‌تر شده و فعالان اقتصادی بتوانند از تسهیلات ارزان‌تر با شرایط بهتری بهره‌مند گردند.

ایجاد ۶۸ هزار شغل جدید از ابتدای امسال

وی با بیان اینکه تا کنون در حوزه اشتغال علی رغم همه مباحث و تکانه‌های اقتصادی و مشکلات ایجاد شده  افزود: بر اساس گزارش شورای اشتغال شرایط استان وضعیت نسبتا خوبی دارد و از ابتدای سال تا کنون ۶۸ هزار اشتغال در سامانه ثبت شده که خود بیانگر ظرفیت خوب استان در بخش‌های مختلف برای توسعه تولید و ایجاد اشتغال می‌باشد.

وی  حجم صادرات امسال استان تا کنون را یک میلیارد و ۱۱۶ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به سال قبل در همین زمان رشد ۳۳ درصدی دارد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه واردات استان هم با وجود همه مباحث و القائات رشد دارد، گفت: در این مدت ۱۴۴ هزار تن کالا به ارزش ۱۷۶ میلیون دلاربه استان وارد شده که رشد هفت درصدی دارد.

رشیدیان ابراز امیدواری کرد با همت همه بخش‌ها و دستگاه‌ها بویژه بخش خصوصی و همت مردم این روند در استان ادامه یابد و به اهداف برنامه ریزی شده سال دوم برنامه ششم دست یابیم.
 
انتهای پیام//ا.س
برچسب ها: اشتغال ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.