مدیر کل بهزیستی استان قزوین از اجرای برنامه آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌ها در مدارس استان از آبان ماه خبر داد.

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین گفت: برنامه آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌ها پس از هماهنگی نهایی با آموزش وپرورش استان در آبان ماه بطور همزمان در مناطق شهری و روستایی استان برای دانش آموزان پایه‌های دهم و یازدهم اجرا می‌شود.

وارثی پیش بینی کرد: در این طرح بیش از ۲۵ هزار دانش آموز از آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

وی گفت: همچنین والدین  با هماهنگی مدارس در یک جلسه با سر فصل‌هایی که برای دانش آموزان گفته می‌شود آشنا خواهند شد.

مدیر کل بهزیستی افزود : این کار باعث می‌شود که اطلاعات و همراهی خانواده‌ها با فرزندان خود برای تصمیم گیری در انتخاب‌های بعدی یا اقدام به بررسی ژنتیکی سوابق بیماری‌ها به منظور پیشگیری از معلولیت‌ها بیشتر شود.

وارثی اضافه کرد: سلامت و پیشگیری از بیماری ومعلولیت، سلامت دستگاه عضلانی و اسکلتی در نوجوانان، سلامت بینایی، سلامت شنوایی در نوجوانان از عناوین آموزشی این طرح در پایه دهم است.

وی گفت: ژنتیک و تعریف آن، مشاوره ژنتیک و اهمیت آن و پیشگیری از حوادث از عناوین آموزشی پایه یازدهم است.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: این طرح در سالیان گذشته با همکاری دستگاه‌های اجرایی مثل نهضت سواد آموزی، فنی و حرفه‌ای و مراکز یادگیری محلی اجرا شد، اما با توجه به افزایش سطح سواد در جامعه و ضرورت به روز رسانی کتاب‌های آموزش باز بینی شده، این برنامه برای گروه‌های سنی ۴۵ تا ۱۵ سال تدوین شده است .

وارثی گفت: پارسال در این طرح ۸۰ درصد از دانش آموزان پایه دهم و یازدهم آموزش دیدند.

به گفته وی، از بین شرکت کنندگان در کلاس‌ها ، برای ۱۰ درصد از آنان آزمون‌های پیش آزمون و پس آزمون برگزار شد که میانگین آن نشان دهنده اثر بخشی آموزش‌ها بوده است.

انتهای پیام/

اجرای طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌ها  در مدارس قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار