استاندار چهارمحال و بختیاری، بر لزوم مراقبت و آمادگی برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان تأکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی گفت: با توجه به فعالیت برخی از مردم چهارمحال و بختیاری در حوزه دام، طیور و کشاورزی، آماده باش کامل و مراقبت برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باید مورد توجه دستگاه‎ها و ادارات ذیربط باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از آنفلوانزای پرندگان در استان گزارش نشده است، افزود: اداره کل دامپزشکی از ظرفیت بخش خصوصی، مردم و سازمان‌های مردم نهاد برای مقابله با این بیماری استفاده کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: با فعال کردن ایستگاه‌های کنترل و قرنطینه در ورودی‌های استان، نیروی انتظامی از ورود دام و طیور مشکوک و بدون مجوز جلوگیری کند.

عباسی گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هم برای معدوم سازی و یا دفن اصولی و بهداشتی لاشه پرندگان تلف شده بر اثر آنفلوآنزای فوق حاد،  آمادگی داشته باشند.

وی اضافه کرد: شناسایی مکان‌های پرخطر و در معرض آسیب این نوع بیماری و اطلاع رسانی به موقع، شفاف و علمی در این زمینه به مردم در اولویت قرار گیرد.

عباسی خاطرنشان کرد: با مدیریت به هنگام و بهره گیری از ظرفیت علمی نیرو‌های دولتی، مردمی و سازمان‌های مردم نهاد به راحتی می‌توان از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان جلوگیری کرد.

آنفلوانزای (آنفولانزا) فوق حاد از مهم‌ترین بیماری‌های طیور و یک بیماری تنفسی ویروسی مشترک انسان و پرندگان، با علایم سیاه شدن و خونریزی تاج و ساق پا، علایم تنفسی حاد، بی حالی شدید، پژمردگی، دور هم جمع شدن گله، کاهش شدید مصرف دانه، افت ناگهانی تولید تخم مرغ روزانه و انتشار ناگهانی در گله است.

انتهای پیام/ز

چهارمحال و بختیاری در معرض آنفلوانزای پرندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار