رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: آمار صحیح لازمه برنامه ریزی، تدوین و اجرای موفق طرح‌ها و برنامه‌هاست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ طهمورث الیاسی به مناسبت «روز جهانی آمار» و «روز ملی آمار و برنامه ریزی» تأکید کرد: آمار صحیح لازمه برنامه ریزی، تدوین و اجرای موفق طرح‌ها و برنامه‌ها برای توسعه همه جانبه است.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات استانی جدای از مشکلات کشور نیست گفت: متأسفانه به دلیل نبود طرح مدون آمایش سرزمین، شاهد نبود تعادل و توازن در بخش‌های مختلف هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری افزود: وظیفه این سازمان، تهیه و تدوین برنامه‌های کشوری و استانی، و وظیفه دولت، پاسخگویی، شفافیت و محقق کردن مطالبات و نیاز‌های مردم می‌باشد که این امر، نیازمند برخورداری از آمار و اطلاعات صحیح است.

الیاسی، مشکلات اقتصادی را مهم‌ترین مسأله امروز در کشور بیان کرد و گفت: مقوله بیکاری یکی از این مشکلات، و رفع آن نیازمند سرمایه‎گذاری با مشارکت، تعامل و همکاری بخش خصوصی است چرا که هیچ دولتی به تنهایی قادر به انجام تمامی کار‌ها نیست.

وی با اشاره به نقش مهم مراکز علمی و دانشگاهی و رسانه‌ها در کمک به تولید آمار صحیح و اجرای موفق برنامه‌ها با رویکرد کار علمی، تخصصی و کارشناسی اضافه کرد: دانشگاه‌ها باید در کنار علم و دانش، مهارت‌های لازم برای اشتغال و کارآفرینی را آموزش دهند تا مشکل بیکاری کاهش یابد.

الیاسی با بیان ضرورت تلاش همگانی و اجرای طرح‌های بزرگ برای توسعه استان، تأکید کرد: دولت و مسئولان استانی به دنبال تأمین منابع و بهره‌وری لازم از طریق مشارکت بخش خصوصی هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: با عزم و تلاش همگانی برای رفع مشکلات و چالش‌های معیشتی و اقتصادی، نشاط لازم در جامعه ایجاد و زمینه توسعه همه جانبه کشور و چهارمحال و بختیاری فراهم گردد.

۲۰ اکتبر میلادی برابر با ۲۸ مهر به عنوان «روز جهانی آمار» و روز اول آبان به عنوان «روز ملی آمار و برنامه ریزی» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ز

روز جهانی آمار و روز ملی آمار و برنامه ریزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.