رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان از برپایی 12موکب از همدان در کربلای معلی و پذیرایی  روزانه بیش از ۱۰۰ هزار زائر اربعین حسینی خبر داد.

برپا ی  ۱۲ موکب در کربلای معلی  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدعلی بادامی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان بیان کرد: در کنار اسکان و اطعام، برنامه‌های فرهنگی مانند اقامه نماز جماعت، برپایی مجلس روضه و قرائت دعا، تهیه اخبار و گزارش و راه‌اندازی شبکه های اجتماعی هم پیش‌بینی‌شده است.

وی با بیان اینکه  ۱۲ موکب از طرف ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین در کربلای معلی مستقر می‌شود، گفت: اعزام این موکب‌ها از 26 مهر آغاز شده و به ترتیب در قالب بیش از 100 خودرو سنگین و نیمه سنگین عازم کشور عراق شده و از ۳۰ مهر تا ۱۲ آبان فعالیت می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان بیان کرد: ۵۵۰ خادم افتخاری شامل  نیروی خدماتی، پزشک، نانوا، روحانی، تأسیسات و غیره به‌طور افتخاری در این ۱۲ موکب فعالیت می‌کنند و بیش از ۸۰ هزار وعده غذا هم در هر نوبت بین زائران توزیع می‌شود.

بادامی گفت: ظرفیت اسکان موکب‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان در هر شب نزدیک به ۲۲ هزار نفر است.

وی مطرح کرد: در کنار اسکان و اطعام، برنامه‌های فرهنگی مانند اقامه نماز جماعت، برپایی مجلس روضه و قرائت دعا، تهیه اخبار و گزارش پیش بینی شده است .

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان با اشاره به طرح "هر زائر یک شهید" گفت: تصاویر شهدا بین زائران توزیع می‌شود و هر زائر به نیت یک شهید زیارت می‌کند.

بادامی اعلام کرد: موکب‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان شامل امام حسین (ع) ،  امام رضا(ع) مریانج ، شهید چیت‌سازیان، زیارت عاشورا، سردار همدانی، سیدالشهدا(ع) موقعیت شهید همدانی، شهدای منا، شهدای رزن و شهدای شهر برزول نهاوند .علی اکبر  علیه السلام، آیت الله بهاری ،سیدالشهدا کبودرآهنگ، شهدای رزن می‌شود.

رئیس کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان همچنین از حضور اکیپ صداو سیما خبر داد که به صورت مستقیم با تهیه گزارش از موکب ها و زائران اربعین حسینی ،مخاطبان در استان و ایران را با فعالیتها و حال و هوای زائران در کربلا آشنا می کند .

وی با بیان اینکه هزینه اسکان و اطعام زائران از طرف مردم تأمین شده، اعلام کرد: مردم می‌توانند هدایا و نذورات خود را  برای سهیم شدن در پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی به شماره حساب سیبای بانک ملی به نام ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان 0203751662001 واریز کنند.

انتهای پیام/د.ا

استقرار موکب های همدانی در کربلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.