رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان به بررسی مشکلات حدود ۱۳۵ مدرسه چادری عشایری در استان پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید قنبری، رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: در حال حاضر 135 مدرسه عشایری چادری، 95 مدرسه کانکسی و 130 مدرسه فرسوده و خطرآفرین در مناطق کوهستانی و عشایری برای دانش‌آموزان وجود دارد و همچنین حدود 180 مدرسه ما نوساز هستند. در مناطق شوش و اندیکا بیشترین مدارس چادری ما قرار دارند.

وی افزود:در دشت‌ها، با وزش باد و گرد و غبار ممکن است حتی این چادرها از جای خود کنده شوند و با حداقل گرد و خاک و مشکلات، این کلاس‌ها باید تعطیل شوند و این تعطیلی‌های مکرر نیز می‌توانند در روند آموزشی دانش‌آموزان تاثیرات منفی داشته باشد.

قنبری بیان داشت: مقام نبودن مدارس عشایری در برابر گرد و غبار شرایط نامناسبی برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان عنوان کرد: در مدارس عشایری همچنین در بحث وسایل سرمایشی در فصل گرما و وسایل گرمایشی در فصل سرما با مشکلاتی مواجه هستیم و پیشنهاد ما این است که در جاهایی که می‌شود، ساخت و ساز انجام شود و در مکان‌هایی که امکان ساخت و ساز نیست نیز کانکس‌هایی برای این دانش‌آموزان در نظر گرفته شود.

وی در پایان گفت: نمی‌توانیم اطمینان داشته باشیم همه این مشکلات در کوتاه‌ترین مدت حل شوند، مگر اینکه خیرین برای حل این مشکلات پای کار بیایند و امیدواریم خیرین درون استان نیز به این بخش ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/م

نگاهی کوتاه به معضلات مدارس عشایری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.