استاندار خوزستان گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که با معاونت وزارت نیرو و مدیر کل آموزش و پرورش استان انجام شد، در سال آینده کلاس‌های کانکسی نخواهیم داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با اشاره به جذب بیش از 2 هزار معلم حق التدریس در آموزش و پرورش خوزستان بیان داشت: در تلاش هستیم به منظور حل مشکلات آموزش و پرورش این میزان را تا سقف 3هزار نفر افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه اهتمام به امر کنکور باید به کیفیت و ارتقا آن منجر شود، متذکر شد: در این زمینه باید به شکل شفاف‌تر عملکرد خود را بررسی و مشکلات آن را رفع کنیم.

شریعتی توضیح داد: در سال گذشته 44 کانکس در غیزانیه وجود داشت، که در سال جاری کاملا جمع‌آوری شد، و از کانکس‌های شهرستان کارون تنها 2مورد باقی مانده که در حال راه‌اندازی جایگزین آن ها هستند.

وی افزود: طبق تفاهم نامه‌ای که با معاونت وزارت نیرو و مدیر کل آموزش و پرورش استان انجام شد، در سال آینده در سطح استان کلاس‌های کانکسی نخواهیم داشت.

شریعتی با اشاره به تفاهم نامه‌ای که مابین استانداری خوزستان، شرکت ایرانسل و سازمان فنی و حرفه‌ای بسته شد، بیان کرد: بر اساس همین تفاهم‌نامه مقرر شد، اپلیکیشن آموزشی که سازمان فنی و حرفه ای متولی آن است، به منظور توسعه اشتغال، تجارت الکترونیک و فناوری ارتباطات نوین با محوریت آموزش و پرورش انجام شود.

وی یاد‌آور شد: پس از عقد تفاهم‌نامه، از فردا کار را آغاز و عملیاتی خواهیم کرد، بر همین اساس شرکت ایرانسل متعهد شده است، مجری ویژه برای طرح‌ها در استان خوزستان باشد.

وی در ارتباط با نحوه جذب معلمان حق‌التدریس، توضیح داد: روش جذب باید به دور از مسائل رقابتی و رابطه‌ای و بر اساس توانمندی‌های جوانان مستعد و با محوریت خدمت به دانش‌آموزان و ارتقای کیفیت آموزش باشد.

شریعتی عنوان کرد: در تلاش هستیم اواخر آبان ماه سال جاری و یا اوایل آذر جشن دانش‌ آموزان بازمانده از تحصیلی که به مدرسه بازگشتند را بگیریم.

استاندار خوزستان در پایان متذکر شد: هیچ دانش‌آموزی در سطح استان نباید به دلیل فقر از تحصیل باز بماند و بر کلاس درس حاضر نشود.

انتهای پیام/م

نقطه پایان مدارس کانکسی در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.