رئيس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نشان می‌دهد که باید برای ۵۰ سال آینده برنامه داشته باشیم.

اکرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی رئيس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان, با اشاره به فراخوان مقام معظم رهبری درباره تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اظهار کرد: مخاطب فراخوان رهبر انقلاب همه نخبگان, فرهیختگان، دانشگاهیان و حوزویان هستند و این موضوع مختص به یک قوه نیست.

رئيس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: همه دستگاه‌ها باید تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را مورد بررسی قرار دهند و برای تحقق آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی بحث آموزش عمومی و آموزش عالی بسیار رشد کرده است, گفت: اکنون سواد آموزی بالای ۹۰ درصد است و تعداد دانشگا‌هیان هم از ۱۵۰ هزار نفر به ۴ میلیون نفر در سال رسیده است.

رئيس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم، تصریح کرد: منتهی هنوز در گام‌های اولیه هستیم و باید به دنبال رشد و پیشرفت و ترقی در همه ابعاد باشیم، چراکه علم به تنهایی فایده‌ای ندارد.

وی افزود: خوشبختانه اکنون دانشگاه‌ها و مجلات علمی ما در دنیا از رتبه بالایی برخودار شده‌اند، اما باز هم نباید به این موارد قانع باشیم.

اکرمی با اشاره به اینکه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نشان می‌دهد که باید برای ۵۰ سال آینده برنامه داشته باشیم, گفت: مطالعه، اندیشه و تحقیق یکی از مواردی است که می‌تواند به تدوین چنین الگویی کمک کند.

رئيس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: متاسفانه کتاب فروشی‌های کشورمان در حال تبدیل شدن به پیتزا فروشی هستند و تیراژ کتاب‌هایمان از پنج هزار و ده هزار دارد به هزار پانصد عدد می‌رسد که این مساله نگران کننده است و باید برای این مساله فرهنگ‌سازی شود تا شاهد افت سطح مطالعه و کتابخوانی در کشور نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: یک شبانه روز هزار و چهارصد و چهل دقیقه است، باید زمانی از روز را برای مطالعه قرار دهیم و تمامی خانواده‌ها اهل مطالعه و کتاب شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار