قاسمی تلاش مقام های آمریکایی برای نسبت دادن دخالت و تاثیرگذاری در انتخابات کنگره آمریکا به ایران را ناشی از نوعی توهم ناشناخته خواند.

ادعای دخالت ایران در انتخابات آمریکا، توهم استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی  باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام قاسمی سخنگو ی وزارت امور  خارجه ایران امروز شنبه 28 مهرماه ضمن رد ادعای بی پایه اخیر نهادهای اطلاعاتی، قضایی و امنیتی دولت آمریکا مبنی بر دخالت ایران در انتخات میاندوره ای آن کشور، اظهار کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورهاست و تلاش مقام های آمریکایی برای نسبت دادن دخالت و تاثیرگذاری در انتخابات کنگره آمریکا به جمهوری اسلامی ایران از اساس نادرست و ناراست بوده که احتمالا ناشی از نوعی توهم ناشناخته است.

قاسمی با اشاره به اینکه ادعای مشابهی را نیز چندی پیش مشاور امنیت ملی آمریکا بدون هیچ سند و مدرکی مطرح کرد، افزود: کاخ سفید مدتی است می کوشد با اغراض سیاسی خاص داخلی اتهاماتی را به سایر کشورها نسبت دهد و هر روز نام یک کشور را به فهرست موهوم خود در این رابطه اضافه می کند. 

سخنگوی وزارت خارجه در پایان خاطرنشان کرد: در حالی که رئیس جمهور آمریکا مدعی است از زمان روی کار آمدن او ایران سرگرم مسائل داخلی خود است و چنان ضعیف است که حتی دیگر توان فکر کردن به مسائل منطقه ای را ندارد و تنها به بقای خود می اندیشد،  پس چگونه است «چنین کشورِ» به زعم آنان به خود مشغول و درون گرایی می تواند در انتخابات پارلمانی «چنان کشوری» دخالت و اثرگذاری کند؟!

نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا با صدور بیانیه‌ای مشترک، از احتمال اعمال نفوذ روسیه، چین و ایران در انتخابات کشورشان ابراز نگرانی کردند.

این گزارش مشترک توسط اف‌بی‌آی، وزارت امنیت ملی، وزارت دادگستری و مدیریت اطلاعات ملی آمریکا نوشته شده است.

در این گزارش آمده است: «دخالت خارجی در انتخابات آمریکا، تهدیدی است برای دموکراسی ما. شناخت این تهدید و مقابله با آن، از اولویت‌های اصلی دولت فدرال است. دشمنان، انتخابات آمریکا را هدف گرفته‌اند تا از این طریق و بر اساس خطوط سیاسی، بین ملت آمریکا تفرقه ایجاد کنند و در تصمیمات سیاسی مهمی که بر منافع ملی آنها تأثیر می‌گذارد، خودشان تأثیر بگذارند.»

در بخش «دخالت خارجی» این بیانیه آمده: «ما نسبت به تلاش جاری روسیه، چین و دیگر بازیگران خارجی مانند ایران برای کاستن از اعتماد ملت به نهادهای دموکراتیک و تأثیرگذاری بر احساسات مردم و سیاست‌های دولت، نگرانیم. شاید هدف از این فعالیت‌ها، تأثیرگذاری بر نگرش و تصمیم رأی‌دهندگان آمریکایی در انتخابات ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ باشد.»

انتخابات ۲۰۱۸، ششم نوامبر امسال برای گزینش همه ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان و ۳۴ نفر از اعضای سنای آمریکا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۷
ایران از ظرفیت خود برای مقابله با دیکتاتوری و حمایت از دموکراسی استفاده خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۲۲:۲۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۷
ما ترامپ را ریس جمهور نکردیم اما اگر لازم شد نابودش میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
احمد 1000
۲۲:۰۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۷
امریکا از رشد اسلام گرایی در جهان بد جوری ترسیده و هدفش جز نابودی اسلام هدف دیگری ندارد چون اسلام با ظلم در ستیز است
آخرین اخبار