طرح یک وعده‌غذای گرم با حضور سرپرست شبکه بهداشت و درمان عسلویه، رییس شورای اسلامی و دهیار بیدخون، رییس اداره بهزیستی و مسئول و کارشناس واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه در روستا مهد بیدخون اجرا شد.

اجرای طرح یک وعده‌غذای گرم در روستا مهدهابه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه در این آیین گفت: هدف از اجرای طرح یک وعده غذای گرم در روستا مهدها، پیشگیری از سوءتغذیه کودکان، جذب بیشتر کودکان در مهد‌های روستایی و مهد‌های حاشیه شهر‌ها به‌منظور آموزش استفاده از تغذیه مناسب و سالم است.

جاسم زارعی تصریح کرد: این برنامه در یک دوره ۱۲۰ روزه اجرا می‌شود و در ابتدای اجرای طرح همکاران ما در شبکه بهداشت و درمان با بررسی وضعیت تغذیه مناطق، آموزش‌های لازم را در خصوص مواد غذایی موردنیاز کودکان به والدین و مربیان مهد‌ها ارائه می‌دهند.

وی حمایت و حساس سازی جامعه نسبت به دوران کودکی و اهمیت توجه به حقوق انسانی کودکان را به‌عنوان سرمایه‌های ملی ایران اسلامی مهم دانست و گفت: آگاهی و فرهنگ جامعه نسبت به رشد و تکامل جسمی، روحی، ذهنی و اجتماعی کودکان باید افزایش یابد و در این راستا نقش مهدها، مربیان، مدیران و والدین بسیار برجسته و حائز اهمیت است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: سال‌های آغازین زندگی کودک، یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین دوره‌های رشد کودکان به شمار می‌آید و آنچه در این دوران رخ می‌دهد به‌طور اساسی بر رشد بعدی و آینده کودک اثرگذار است.

کارشناس مسئول واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه نیز با تأکید بر اینکه روستا مهدها، مهدکودک‌هایی هستند که در مناطق روستایی واقع‌شده‌اند، گفت: طرح برنامه مراقبت تغذیه‌ای با مشارکت شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه، اداره بهزیستی، شورای اسلامی و دهیاری روستای بیدخون در مهدکودک روستایی سنا در بیدخون اجرایی شد.

انتهای پیام/م

طرح یک وعده‌غذای گرم در روستا مهدهای عسلویه اجرا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.