معاون میراث فرهنگی استان اصفهان با تاکید براینکه در حال حاضر منطقه کوچری در کنترل و حفاظت میراث فرهنگی است ، گفت : برای حفاظت از سنگ نگاره‌های سد کوچری گلپایگان ، پایگاه پژوهشی تشکیل می‎شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ناصر طاهری معاون میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به سنگ نگاره‌های کوچری اظهار داشت : سنگ نگاره‌ها به دلیل قدمت و منحصربه‌فرد بودن مورد مطالعه و حفاظت میراث فرهنگی قرار گرفته است که برای حفاظت از این اثر قرار بر ایجاد پایگاه پژوهشی در محل شده است.

وی با اشاره به گستردگی منطقه کوچری ، افزود : بخشی از این سنگ نگاره‌ها در استان اصفهان و بخشی دیگر در استان مرکزی قرار دارد اما نگاه تقسیمات جغرافیایی به این آثار تاریخی وجود ندارد.

معاون میراث فرهنگی استان اصفهان گفت : به عنوان تقسیمات فرهنگی به آن نگاه می‌کنیم، مکانی که در آن تمدن و یک فرهنگ شکل گرفته است، حفاظت از آن « هدف هر 2 استان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر منطقه کوچری در کنترل و حفاظت میراث فرهنگی است، تصریح کرد: از ایجاد معدن در نزدیکی منطقه کوچری جلوگیری شده و  آبگیری سد نیز در حال کنترل است تا کمترین آسیب به سنگ‌نگاره‌ها نرسد.

انتهای پیام/م

 اقدامات میراث فرهنگی برای حفاظت از سنگ نگاره‌های سد کوچری گلپایگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.