رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان گفت: بیش از 15 هزار گردشگر از اماکن تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

مصطفی قانونی در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: از ابتدای نوروزماه تا چهارم فروردین ماه سال 97 بیش از 15 هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرستان گلپایگان بازدید کردند.

وی افزود: این تعداد گردشگر از ارگ تاریخی گوگد، سنگ‌نگاره‌ها، روستای گردشگری وانشان، مناره سلجوقی و مسجد جامع گلپایگان و خانه تارخی سیفی  بازدید داشتند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان تصریح کرد: برای راهنمای گردشگران از سوی میراث فرهنگی  پنج هزار بروشور در قالب معرفی آثار تاریخی و سوغات شهرستان به چاپ رسید که  بین گردشگران نوروزی توزیع شده است.

وی گفت: شهرستان گلپایگان دارای 200 اثر تاریخی است که تا کنون 25 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و در بین آن‌ها سنگ نگاره‌های منطقه غرقاب و کوچری بیش از 7 هزارسال و مناره سلجوقی و مسجد جامع گلپایگان 900 سال  قدمت دارند.

قانونی با بیان اینکه برای ایام نوروز سال 97 بازارچه صنایع دستی و سوغات گلپایگان  و پخت غذاهای سنتی در محل امام زاده ابراهیم(ع) با همکاری هیأت امنای آن تا 15 فروردین ماه برای بازدید کنندگان بر پا شده است، گفت: بر پائی بازارچه صنایع دستی در ایستگاه سلامت و در محل پلیس راه موته-گلپایگان برای مسافران و گردشگران از دیگر اقدامات میراث فرهنگی گلپایگان است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.