عملیات اجرایی سه طرح عمرانی در شهرستان کوهرنگ آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مرتضی زمانپور فرماندار کوهرنگ از آغاز عملیات اجرایی سه طرح عمرانی در روستا‌های تلو و صالح کوتاه دهستان موگویی، با حضور اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولین استانی خبر داد.

وی افزود: این طرح‌ها شامل احداث شهرک توسعه‌ای و خانه بهداشت روستای تلو و پروژه آبخیزداری روستای صالح کوتاه است.

زمانپور اضافه کرد: عملیات احداث شهرک توسعه‌ای روستای تلو در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع آغاز شد و ۳۷ مسکن ۲۲۰ تا ۲۷۰ متر مربعی در آن ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: برای احداث هر واحد مسکونی در این شهرک، ۲۵۰ میلیون ریال وام ۴ درصد با بازپرداخت ۱۵ ساله، ۴۰ میلیون ریال یارانه در نیمه کار، ۴۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در پایان کار و در صورت نیاز ۵۰ میلیون ریال تسهیلات تعمیرات اختصاص می‌یابد.

فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: آماده سازی معابر روستای تلو نیز به ۸ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

زمانپور افزود: خانه بهداشت روستای تلو در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع و زیربنای ۹۰ متر مربع ساخته می‌شود که برای احداث آن به بیش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز روستای تلو از طریق تیم سیار انجام می‌شود.

زمانپور ادامه داد: طرح آبخیزداری روستای صالح کوتاه نیز شامل بند‌های سنگی ملاتی با هدف تثبیت حوزه بالادست، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و کاهش فرسایش خاک، با ۶ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در مدت ۴ ماه اجرا می‌شود.

دهستان موگویی یکی از هفت دهستان بخش مرکزی کوهرنگ و شامل ۱۵ روستای خویه، بیراهگان، سرآقاسید، صالح‌کوتاه، چین، زرک، دره‌توت، پیرعالی، ای‌ناز، درزگه، سوه، لاوه، دورک، تلو و روستا می‌باشد که مرکز آن در فاصله ۱۲۰ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان و ۱۸۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ف

عملیات اجرایی ۳ طرح عمرانی در کوهرنگ آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار