سفیر کشورمان در لندن با اشاره به تمدید تعلیق ایران از لیست سیاه تبادلات بانکی و مالی گفت: این اقدام نشان داد که تلاش‌های مؤثر مجلس و دیگر نهادهای قانونی کشور برای استانداردسازی مقررات بانکی و مالی ایران عمیقاً موردتوجه جهان قرار دارد.

تلاش ایران در استانداردسازی نظام بانکی توجه دنیا را جلب کردبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدی بعیدی نژاد سفیر کشورمان در لندن  با انتشار پیامی در توییتر نوشت: اجلاس هیات مدیره‌ی FATF علیرغم تلاش آمریکا و اسرائیل، با تمدید تعلیق ایران از لیست سیاه تبادلات بانکی و مالی تا جلسه بعدی موافقت کرده است.

گروه ویژه اقدام مالی در پایان نشست شش‌روزه خود در پاریس با رویکرد فنی و غیرسیاسی، به‌رغم تلاش آمریکا و متحدانش با ارائه مهلت چهارماهه به جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد و خواستار سرعت دادن به مسیر اصلاح و تکمیل اقدامات باقیمانده شد.

بیانیه FATF با اشاره به اقدامات مثبت جمهوری اسلامی ایران ازجمله تصویب نهایی اصلاحیه قانون مقابله با تأمین مالی تروریسم و نیز تصویب سایر لوایح در مجلس شورای اسلامی، اشاره دارد که همچون سایر کشورها، FATF فقط مصوبات «نهایی» را موردتوجه قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار