زیپ لاین عینالی بزرگترین و پرشیب‌ترین زیپ لاین کوهستانی کشور، واقع در استان آذربایجان شرقی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ زیپ لاین عینالی بزرگترین و پرشیب‌ترین زیپ لاین کوهستانی کشور به طول ۵۰۰ متر و ارتفاع ۷۵ متربا شیب ۱۷٫۵درصد وبا هزینه بالغ بر ۵ میلیارد ریال  در شهر تبریز است.

 

زیپ لاین عینالی بزرگترین و پرشیب‌ترین زیپ لاین کوهستانی کشور

 

فعالیت سومین زیپ لاین کشور  در آذربایجان شرقی 

 علی شکیبا مالک مجموعه زیپ لاین عینالی ، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ گفت: زیپ لاین  اولین بار، در سال ۹۴ در کشور مالزی نظرم را به خود جلب کرد و از آنجایی که به کوه عینالی برای کوه نوردی زیاد می‌رفتم ، در سال 95با مشارکت سازمان توسعه و عمران عون ابن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز با سرمایه گذاری شرکت آتروپات فراز پارک، توانستیم ساخت زیپ لاین را  انجام داده و شاهد فعالیت سومین زیپ لاین کشور  در آذربایجان شرقی باشیم.

 

وی افزود:تمامی تجهیزات  در مجموعه زیپ لاین عینالی  دارای گواهی استاندارد NACI در کشور به شمارمی آید که از نظر تجهیزات و سیستم کنترل سرعت و کاهش دهنده سرعت در پایان مسیر می‌باشد.

 

 وی تصریح کرد: تجهیزات مورد نیاز   از شرکت‌های کمپ ایتالیا و پتزل فرانسه تهیه شده و هم اکنون شاهد رضایت همشهریان و کسانی که از این مجموعه استفاده کرده اند هستیم.

 

زیپ لاین عینالی بزرگترین و پرشیب‌ترین زیپ لاین کوهستانی کشور

 

مالک مجموعه زیپ لاین عینالی، گفت:مسیر زیپ لاین که بالای دره عینالی قراردارد و با سرعت زیاد و مهیج طی می‌شود ارزش بازدید شهروندان از شهر زیبای تبریز، را چندین برابر می‌کند.

 

شکیبا بیان کرد: زیپ لاین یک سرگرمی پرهیجان برای جوانان عاشق ارتفاع بوده و  استقبال از این وسیله روز به روز در حال گسترش است.

 

وی افزود: سرعت و هیجان در شیب‌های مناسب بسیار جذاب است و خانم  ها نیز از علاقه مندان اصلی این تفریح هیجان انگیز هستند.

 

زیپ لاین عینالی بزرگترین و پرشیب‌ترین زیپ لاین کوهستانی کشور

 

وی  ادامه داد:زیپ‌لاین ورزشی خانوادگی است و با اعضای خانواده می‌توانید آن را تجربه کنید و لذت ببرید، اما نکته قابل توجه پیش از هر فعالیتی در این ورزش رعایت قوانین و هشدار‌های ایمنی است.

 

شکیبا بابیان اینکه این تفریح هیجانی شرایط سنی ندارد، گفت: علاقه مندان در هر سنی می‌توانند از این تفریح لذت ببرند با این حال پیش از هرگونه فعالیتی در این ورزش بهتر است  وزن و سلامتی خود را کنترل کنند.

 

زیپ لاین عینالی بزرگترین و پرشیب‌ترین زیپ لاین کوهستانی کشور

 

هیجان موجب ترشح آدرنالین در بدن می‌شود

 

امید ابراهیمی، مسئول اپراتور زیپ لاین نیز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ گفت: زیپ لاین ورزش و تفریحی است که به دلیل ارتفاع زیاد و هیجان موجب ترشح آدرنالین در بدن  و ایجاد شادابی و نشاط می‌شود.

وی افزود: با زیپ لاین می توان  پرواز با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت را تجربه می‌کنند.

 

برای زیپ لاین از ترکیه به ایران می آیم

زیپ لاین عینالی بزرگترین و پرشیب‌ترین زیپ لاین کوهستانی کشور

یکی از دوست داران زیپلاین در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ گفت:من در کشور ترکیه دانشجو هستم و ماهی یک بار یا هر دوماه یک بار به تبریز سفرمی کنم و در شوق سوارشدن به زیپلاین هستم هر بار که سوارمی شوم انرژی روحی ام بیشتر می‌شود.

 

 شهر به  پایم می افتد

 

شاهین ابراهیمی یکی از ورزش دوستان، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ گفت:از کودکی عاشق پرواز بودم و پرواز با زیپ لاین خیلی لذت بخش است. خصوصا زیپ لاین عینالی، چون شهر زیر پای آدم می ماند و  پرواز در شب  هیجان بیشتری دارد.

زیپ لاین عینالی بزرگترین و پرشیب‌ترین زیپ لاین کوهستانی کشور

مسئولان برای جوانان شهر تفریح لذت بخشی  مهیا کردند

فاطمه انوری یکی از طرفدران زیپ لاین ،در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ بیان کرد: عاشق شهرم تبریز هستم و خوشحالم مسئولان  چنین امکانات تفریحی برای استفاده جوانان ، مهیاکرده اند.

زیپ لاین عینالی بزرگترین و پرشیب‌ترین زیپ لاین کوهستانی کشور

پرواز بر فراز بام هیجان

 

ندا عزیزی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ گفت:پرواز برفراز بام تبریز، لذت زیادی دارد، در زیپ لاین در حالی که میان زمین و هوا آویزان هستید با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنید و کاهش استرس  در بدن حس می‌شود.

زیپ لاین عینالی بزرگترین و پرشیب‌ترین زیپ لاین کوهستانی کشور

 

زیپ لاین در اوج هیجان برای شما لحظاتی فراموش نشدنی را رقم می زند که می توانید با رفتن به ارتفاعات یا برخی بوستان‌ها که این روز‌ها مجهز به این وسیله هستند آن را تجربه کنید.

این ورزش در همه روز‌های سال چه زمستان باشد چه تابستان در دسترس بوده و  نحوه استفاده از خدمات معمولا در محل این مراکز انجام می‌شود.

 

 

گزارش ازناهید خدادادی


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار