استاد حوزه علمیه گفت:حرکت و نهضت حسینی مبدأش الله، سیرش الله و مقصدش الله بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام مهدی اژه‌ای استاد حوزه علمیه ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: در ایام اربعین هستیم که در سال‌های اخیر از حالت محدود بین شیعیان به یک حرکت گسترده تبدیل شده است که آثار آن بسیار زیاد است و در توصیف نمی‌آید.

وی افزود: مسأله مورد نظر این است که چه عواملی باعث ماندگاری نهضت کربلا شده است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: عامل اول و اصلی اراده الهی است، خداوند اراده کرده که این نهضت بماند و زمان و مکان آن را از تازگی نیندازد.

وی عامل دوم ماندگاری نهضت کربلا را اخلاص عنوان کرد و افزود: عترت پیامبر جزو مخلصین بوده‌اند و اخلاصشان صد درصد بوده، همچنان که در آیات قرآن به ویژه سوره انسان به این اخلاص صراحتاً اشاره شده است.

اژه‌ای تصریح کرد: بشر عادی دلش می‌گیرد اگر کاری انجام دهد و کسی از او تشکر نکند اما این خانواده فرزند و مال و جان و حتی نان شبشان را هم با اخلاص در راه خدا بخشیدند.

وی عنوان کرد: هر حرکتی که رهبر و رهروانش اخلاص داشته باشند ماندگار خواهد ماند.

این استاد حوزه علمیه جامع بودن نهضت حسینی را عامل سوم ماندگاری آن برشمرد و گفت: حرکت و نهضت حسینی مبدأش الله، سیرش الله و مقصدش الله بوده است.

وی بیان کرد: شخصیت کامل اصحاب امام حسین، تعظیم شعائر و مراسم عزاداری حسینی از عوامل مؤثر دیگر در ماندگاری نهضت حسینی بوده است.

اژه‌ای در پایان تصریح کرد: حضرت سجاد و حضرت زینب پایه‌گذار اربعین بوده‌اند و امروز شاهد آثار این ماندگاری هستیم که از جمله این آثار، ماندگاری نهضت انقلاب در جمهوری اسلامی است.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: نماز جمعه ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.