دستگيری سارق اينترنتی 18 ميليون ريالی در خمينی شهر

فردی كه با به دست آوردن اطلاعات بانكی يكی از شهروندان اقدام به سرقت 18 ميليون ريال از حساب وی بصورت اينترنتی كرده بود خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ "علي جعفري نژادفرمانده انتظامي شهرستان خميني شهر بيان داشت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه مبلغ 18 ميليون ريال بصورت اينترنتي از حساب وي برداشت شده ،بررسي موضوع در دستور كار کارشناسان پليس فتای فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پليس فتا با انجام يكسري كارهاي تخصصي موفق شدند فرد سارق را شناسايي و دستگير كنند.

اين مقام انتظامي، با اشاره به اينكه فرد سارق هنگامي كه با مستندات پليس روبرو شد به بزه انتسابي اعتراف كرد افزود: متهم که با زیرکی خاصی توانسته بود اطلاعات بانكي شاكي را بدست آورده  و مبلغ 18 ميليون ريال از حساب او برداشت كند .

فرمانده انتظامي شهرستان خميني شهر از تحويل متهم به مراجع قضائي خبر داد و به منظور پيشگيري از وقوع سرقت هاي اينترنتي به شهروندان توصيه كرد : شهروندان نباید به هيچ عنوان كارت بانكي و رمز عبور آن را در اختيار ديگران قرار ندهند، از بازگو كردن رمز بانكي خود نزد ديگران اجتناب كرده و رمز بانكي خود را بصورت دوره اي تغییر دهند.

وی افزود: به شهروندان توصیه می کنیم از نوشتن رمز بانكي بر روي كارت و يا جلد آن پرهيز كرده و همچنين از انتخاب رمزهاي ساده و قابل حدس مانند اعداد متوالي، پشت سر هم و يا تاريخ تولد خودداري کنند، موجودي حساب خود را با نگهداشتن رسيد هاي بانكي (تراكنش ها)به طور مرتب كنترل و حسابرسي كرده و هرگونه مغايرت را به بانك خود اطلاع دهند.

سرهنگ جعفری نژاد خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می کنی از يك رمز براي حساب هاي مختلف بانكي استفاده نكنند و اگر مجبورند كارت عابر بانك خود را به فرد ديگري بسپارند، پس از اتمام كار سريعاً رمز خود را تغییر دهند.

 

انتهای پیام/م

 

دستگیری سارق اينترنتی در خمینی شهر

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار