رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت:تعداد 242 نفر در سال 96 دچار مسمومیت با گاز CO شده بودند، که از این تعداد 46 درصد زنان، 44 درصد مردان و 10 درصد کودکان بودند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غفور راستین رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با بیان این که از ابتدای سال جاری 93 نفر در استان اصفهان بر اثر استنشاق با گاز سمی منوکسیدکربن دچار مسمومیت شدند و 3 نفر جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به این که تعداد 242 نفر در سال 96 دچار مسمومیت با گاز CO شده بودند، افزود: از این تعداد 46 درصد زنان، 44 درصد مردان و 10 درصد کودکان بودند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان اعلام کرد: در سال گذشته 23 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست دادند و از مجموع مسموم‌شدگان با این گاز، 208 نفر پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل و 11 نفر به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

وی بیشترین موارد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن را به علت نقص در لوله بخاری، نصب آبگرمکن در حمام، استفاده از زغال برای گرم کردن محیط و استفاده از گاز پیک‌نیک در خودرو و چادر مسافرتی دانست و توصیه کرد: حتماً قبل از نصب بخاری و وسایل گرمایشی از باز بودن مسیر دودکش و لوله‌های بخاری مطمئن شوید.

راستین ادامه داد: در صورتی که در فضای بسته دچار علایم سردرد، سرگیجه و تهوع شدید، سریع از محل خارج شده و در هوای آزاد تنفس کنید، اگر علایم شما بهبود یافت، بی شک در معرض مسمومیت با CO بوده‌اید.

وی در رابطه با اقداماتی که با دیدن فرد مسموم باید انجام شود، خاطرنشان کرد: در صورت مواجهه با بیمار دچار مسمومیت با منوکسیدکربن، ابتدا او را از محل خارج و یا در و پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه وارد اتاق شود و سریعاً با شماره 115 تماس بگیرید.

 

انتهای پیام/م

 

حوادث گازگرفتگی در استان اصفهان

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.