دانشمندان چینی درنظر دارند برای روشن شدن زمین مسابقه‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۰، قمرمصنوعی به شکل ماه، با قابلیت نوردهی بالا روانه مدار کره زمین کنند.

در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقام‌های چینی اعلام کرده اند درحال بررسی برنامه‌ای برای ساخت قمری مصنوعی مشابه کره ماه هستند که بتواند درطول شب‌های مسابقه‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۰ محوطه بازی‌ها را کاملاً روشن کند. المپیک زمستانی سال ۲۰۲۰ در جنوب شرقی شهر چنگدو برگزار خواهد شد.


این ماه مصنوعی هشت بار روشن‌تر از کره ماه واقعی است و می‌توان محدوده نوردهی آن را بین ۱۰ تا ۸۰ کیلومتر کنترل کرد. ماه مصنوعی می‌تواند محوطه بازی‌ها به وسعت ۸۰ کیلومتر را روشن کند.


ایده این طرح متعلق به یک هنرمند فرانسوی است و چینی‌ها درنظر دارند آن را اجرایی کنند. اعلام خبر ساخت این قمر مصنوعی به وسیله وو، چون فند (Wu Chunfend) رئیس موسسه تحقیقات سیستم‌های میکروالکترونیک علوم و فناوری چنگدو در تاریخ ۱۰ اکتبر سال جاری اعلام شده است.

شهروندان چینی و برخی از دانشمندان اعتقاد دارند روشن شدن غیر طبیعی زمین درطول شب می‌تواند اثر‌اتی نامطلوب بر سلامت جانداران و مشاهده‌های نجومی دانشمندان وارد کند.

کره ماه چگونه همسایه زمین شد

بسیاری از دانشمندان براین باورند که کره ماه حدود ۴.۵ میلیارد سال پیش دراثربرخورد یک سیاره به ابعاد کره مریخ با زمین شکل گرفته است که به آن فرضیه اثر بزرگ (giant impact hypothesis) هم گفته می‌شود.


درطول میلیارد‌ها سال کره ماه شکل کروی خود را پیدا کرد و اکنون نزدیک‌ترین همسایه کره زمین است.

تاکنون تلاش‌های فراوانی از سوی دانشمندان درکشور‌های مختلف دنیا برای ساخت ماه مصنوعی و ماهواره‌هایی مشابه ماه انجام شده است که بیشتر آن‌ها شکست خورده اند.

ماهواره شبیه به هرم روسی به نام Mayak که قراربود روشنایی خیره کننده‌ای درآسمان شب ایجاد کنند و به گفته دانشمندان امکان آسیب رسیدن به آسمان شب درکره زمین را داشت، در ۱۴ ماه جولای ۲۰۱۷ از ایستگاه فضایی بایکونور قزاقستان به وسیله موشک فضایی سایوز ۲.۱a به آسمان پرتاب شد، اما پس از مدتی کارشناسان اعلام کردند که ماهواره درمدار مخصوص خود به دور کره زمین مستقر نشده و پروژه شکست خورده است.


مقام‌های چینی درباره مشخصات فنی قمر مصنوعی ماه هنوز توضیح رسمی نداده اند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
A_z
۰۰:۳۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
سلام
آقا مگه میشه آخه؟؟ انسان تا به حال بزرگترین چیز هایی که ساخته بنا هایی مثل اهرام مصر مثل برج الخلیفه برج ها و آسمان خراش های بزرگ بوده که تازه آن ها را هم روی زمین ساخته
آنوقت بیاد یک چیزی بسازه به اندازه ماه!! و تازه آن را ببره تو مدار زمین مستقر کنه!!
گیریم که یک چیزی در ابعاد ماه ساخت حالا چجوری میخواد آن وقت ببره فضا آن را ؟؟
قطعا روزی علم بشر به اینجا میرسه ولی فکر کنم فعلا انسان بتونه.
آخرین اخبار