فرماندار گلپایگان گفت: اگر امنیت پایدار می‌خواهیم باید به توسعه سیاسی برسیم و هر چه مردم را در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهیم، مردم‌سالاری بیشتر شود و انتخابات بیشتر باشد، سبب امنیت می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین یارمحمدیان فرماندار گلپایگان در آیین تودیع و معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان اظهار کرد: نیروی انتظامی به دنبال قدرت نباید باشد، قدرت به معنای زور است اما قدرت همراه با مشروعیت تبدیل به اقتدار می‌شود و امنیتی صحیح است که مقتدرانه باشد و این مانند بوسیدن دست یک پدر پیر است.

وی افزود: اقتدار همراه با مشروعیت امنیت یک شهر، استان و کشور را برقرار می‌کند، امروز امنیت فیزیکی نیست و تأمین جان ابتدایی‌ترین موضوع امنیت است و امنیت اقتصادی و انسانی بالاتر از آن قرار دارد تا  در واقع کرامت انسانی و رعایت حقوق شهروندان و آزادی آن‌ها در کشور تأمین شود.

فرماندار گلپایگان گفت: در گذشته هرگونه توسعه‌ای مانند توسعه اجتماعی و فرهنگی نیازمند امنیت بود اما امروز پیچیدگی‌هایی پیدا کرده به طوری که بعضاً توسعه سیاسی مقدم بر امنیت شده است.

وی در ادامه گفت: اگر امنیت پایدار می‌خواهیم باید به توسعه سیاسی برسیم و هر چه مردم را در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهیم، مردم‌سالاری بیشتر شود و انتخابات بیشتر باشد، سبب امنیت می‌شود؛ جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه بهترین وضعیت را به لحاظ مردم‌سالاری دارد.

فرماندار گلپایگان تصریح کرد: در شهرستان گلپایگان یک همدلی بسیار خوبی میان مردم و شورای تأمین وجود دارد، به عنوان مثال در راستای مشکلاتی که کامیونداران در سراسر کشور به علل مختلف داشتند و بارگیری دچار اختلال شده بود اما فقط 2 روز صدور بار از شهرستان متوقف شد، 10 جلسه با کامیونداران و اداره‌ها گرفته شد و این مسأله در شهرستان حل شد.

وی ادامه داد: اگر به طور معمول بین 80 تا 90 کامیون در روز از شهرستان خارج می‌شد در آن موقع 150 کامیون روزانه از شهرستان خارج شد و همچنان ادامه دارد، اما از شهرهای دیگر استان هنوز به خوبی به این شهرستان بار حمل نمی‌شود و گاهی مجبور هستیم از شهرستان کامیون بفرستیم تا نیاز کارخانه‌جات را برآورده  کنیم.

یارمحمدیان گفت: دلیل خود مردم است، مردم گلپایگان بسیار فهیم، آرام و همسو با نظام هستند و مسؤولان نیز در کنار مردم فعال و پرانرژی خدمت می‌کنند.

وی ضمن قدردانی از فرمانده سابق انتظامی گلپایگان گفت: ایشان فردی پرتلاش بودند و هیچ‌گاه کلمه «نه» در کار ایشان نبود ضمن این‌که می‌دانیم وسعت کار نیروی انتظامی گسترده است.

فرماندار گلپایگان تأکید کرد: نگاه نیروی انتظامی میان کسانی که اخلال ایجاد می‌کنند با کسانی که ناراحتی‌های صنفی دارند متفاوت است، گروه دوم باید جذب نظام شوند زیرا این‌ها معاند نیستند و در حد توان باید مشکلشان را برطرف کرد.

وی در ادامه گفت: در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و باید شرایط را درک کرد و نگاه جناحی را دامن نزد، امروز مرز بین دولت، نظام و ایران یکی است و هرکدام آسیب ببیند دیگری آسیب دیده است.

در ادامه حسین بساطی فرمانده سابق  انتظامی گلپایگان اظهار کرد: افتخار می‌کنم که 37 ماه به مردم فهیم و ولایتمدار، شهیدپرور و با فرهنگ گلپایگان خدمت کردم.

وی همچنین مطرح کرد: احساس امنیت در شهرستان به دلیل حادثه دی ماه 96 خدشه‌دار شد و لازم بود این احساس تقویت شود که با کمک شورای تأمین شهرستان به این مهم دست یافتیم.

فرمانده سابق  انتظامی گلپایگان گفت: از مولفه‌های پیشگیری جرم استفاده و توجه به نقش اساسی مردم است، در گلپایگان امنیت را مردم‌محور کردیم، آموزش همگانی را گسترش داده و در مساجد، محافل و معابر در خدمت مردم بودیم.

وی با بیان این‌که جرائم سریالی را کنترل کرده و از ظرفیت ادارات و دستگاه‌ها بهره بردیم، افزود: از خرد جمعی در میان همکاران و اعضای شورای تأمین استفاده شد و سعی کردیم غافلگیری و وقایع مهم نداشته باشیم و تدابیر و راهبردهای استان را استفاده کنیم.

بساطی با اشاره به اقدامات 3 ساله نیروی انتظامی گلپایگان گفت: در حوزه سرقت‌ها 29 درصد نسبت به 3 سال گذشته کاهش جرائم داشتیم که بیشترین کاهش با 55 درصد در رابطه با کیف‌قاپی بوده است.

وی افزود: 51 درصد سرقت موتورسیکلت، 48 درصد سرقت خودر، 40 درصد سرقت خرد، 28 درصد سرقت لوازم داخلی خودرو، 22 درصد سرقت منزل، 13 درصد احشام و 7 درصد اماکن خصوصی، 6 درصد مغازه‌ها، سرقت خشن 42 درصد و  89 درصد در قتل کاهش داشتیم.

فرمانده سابق انتظامی گلپایگان در پایان مطرح کرد: تصادفات فوتی درون‌شهری 5 درصد و بیرون‌شهری 11 درصد کاهش یافته است، مردم در 6 ماهه نخست امسال 14 هزار ارتباط تلفنی با فوریت‌های 110 برقرار کرده‌اند.

 

انتهای پیام/م

مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید  انتظامی شهرستان گلپایگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.