سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: فعالیت فیزیکی بر کلیه ابعاد سلامت زنان تأثیرگذار است.

فعالیت فیزیکی بر کلیه ابعاد سلامت زنان تأثیرگذار استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،مهندس حسن فخرایی افزود: همه‌ساله پویش هفته ملی «سلامت بانوان ایران» باهدف اطلاع‌رسانی و حساس سازی گروه‌های مختلف جامعه در خصوص اولویت‌های سلامت زنان به‌عنوان نیمی از جمعیت کشور، برگزار می‌شود.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت در سال جاری ستاد برگزاری هفته مذکور، با توجه به اهمیت و شیوع کم‌تحرکی در جامعه زنان و تأثیر آن بر کلیه ابعاد سلامت، موضوع فعالیت فیزیکی را به‌عنوان محور اصلی پویش فوق انتخاب کرده است.

مهندس حسن فخرایی تصریح کرد: امسال ۲۴ تا ۳۰ مهر به‌عنوان هفته ملی سلامت زنان با شعار «حرکت برای سلامت زنان» نام‌گذاری شده است و مسایلی، چون «سلامت زنان در محیط کار»، «سلامت زنان، تغذیه سالم»، «سلامت زنان و ورزش»، «سلامت زنان و ازدواج سالم و موفق»، «سلامت زنان و خانواده»، «سلامت زنان و افزایش طول عمر» و «سلامت زنان و خود مراقبتی» از مهم‌ترین محور‌هایی است که در این هفته به آن‌ها پرداخته می‌شود.

وی بیان داشت: نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می‌دهند. آن‌ها به‌عنوان پایه‌های اصلی خانواده و محور اساسی سلامت، نقش ویژه‌ای در رشد و پیشرفت جامعه دارند، زیرا نه‌تنها مسئول سلامت خود هستند بلکه بیشترین مراقبت‌ها را برای سلامت و بهداشت خانواده نیز انجام می‌دهند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: به همین مناسبت جلسه‌ای با کارشناسان مرتبط با سلامت زنان برگزار شد و برگزاری مسابقات ورزشی جهت کارکنان و دانش آموزان دختر دوره متوسطه، برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه تحرک بدنی در مدارس وادارات، پیاده‌روی جهت بانوان از اهم برنامه‌های پیشنهادی این هفته می‌باشد.

انتهای پیام/م

زنان پایه‌های اصلی خانواده و محور اساسی سلامت هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.