به همت و پشتکار کشاورز خرما کار و خانواده اش نخستین خرمای دیم و اورگانیک در دل کویر چاه عروس آران و بیدگل برداشت شد.

نخستین برداشت خرمای دیم و اورگانیک در آران و بیدگل به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین فتاحی مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: این نخلستان در منطقه چاه عروس، در 80 کیلومتری آران و بیدگل و در دل کویر مرکزی قرار گرفته و به دلیل دارا بودن آب شیرین در کویر به این نام شهرت پیدا کرده است.
 وی گفت: خانواده  قربانی توانسته با توجه به استفاده از ترکیب کودهای شیمیایی با خاک رس و همچنین استفاده از آب شیرین در درون زمین سه سال زودتر حدود 7تن محصول برداشت کنند.

فتاحی افزود: کاشت خرما در منطقه کویری چاه عروس با تمام دنیا متفاوت است چرا که خرماکاری این منطقه به صورت دیم و کاملاً ارگانیک انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: در این منطقه با وجود نزدیکی به دریاچه نمک با حفر گودالی 50سانتی‌متری به آب شیرین می‌رسید که می‌توان در آن نهال کاری کرد.

وی استفاده نکردن از هیچ نوع کود شیمیایی و سموم برای رشد این نخلستان را از دیگر خصوصیات ویژه درختان خرمای منطقه چاه عروس دانست و افزود: با توجه به استفاده از کودهای حیوانی و مرغی درختان خرمای منطقه سه سال زودتر از موعد به بار نشسته‌اند.

هادی یغماییان مدیر اداره تولیدات گیاهی و دامی اران و بیدگل نیز گفت: این نخلستان در منطقه چاه عروس شامل انواع درختان خرمای کبکاب، رطب و زاهدی است.

آران و بیدگل در 210کیلومتری شمال اصفهان و 230کیلومتری اصفهان واقع است. 

 

انتهای پیام/م

 

برداشت خرمای دیم و اورگانیک در آران و بیدگل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.