معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: تمامی اقشار و افرادی که از ناتوانی رنج می برند به نوعی نیازمند حمایت، توجه و رسیدگی به نیازهای خود هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی یعقوبی، معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل به همراه شهردار اردبیل همزمان با هفته گرامی داشت ایمنی عصای سفید در دیدار از جامعه روشندلان استان ضمن ارج نهادن به جامعه معلولیت به ویژه روشندلان افزود: تمامی اقشار و افرادی که از ناتوانی رنج می برند به نوعی نیازمند حمایت ، توجه و رسیدگی به نیازهای خود هستند تا از این طریق امکان برخورداری از شرایط و امکانات شهری برای این افراد فراهم شود.

وی با بیان اینکه در سطح استان اردبیل بسیاری از افراد جامعه هدف از معلولیت نابینایی در مضیقه هستند تصریح کرد: با توجه به برنامه ها و سیاسیت های راهبردی سازمان که کاهش رشد معلولیت در سطح جامعه است بهتر است برنامه های غربالگری بینایی و شنوایی که همه ساله از سوی سازمان اجرا می شود بطور جدی دنبال شود تا شاهد جامعه ای سالم و بدور از هرگونه معلولیت را شاهد باشیم.

یعقوبی با اضهار اینکه تعداد 300 پرونده توانبخشی از طریق جامعه روشندلان هدایت و مدیریت می شود گفت: مددکاری و رسیدگی به نیازهای این عزیزان به تنهایی نمی تواند جوابگوی آنان باشد بنابراین آموزش های فراگیر و دامنه دار به خانواده های دارای فرزندان معلول و سایر افراد دربسیار ی از موارد می تواند چراغ راهی برای کسب عزت و استقلال فردی این قشر از افراد قلمداد شود .

شهردار اردبیل نیز در این دیدار با گرامی داشت هفته ایمنی عصای سفید آموزش های عمومی و فراگیر را از طریق شهرداری اردبیل را نقطه عطفی بر ارتقاء سطح آگاهی های های افراد جامعه یاد کرد و گفت: آنچه که جامعه را به سمت پویایی و سلامت اجتماعی و در کنار آنها افزایش روحیه مشارکت جویی ، مشارکت طلبی و مدیریت جامعه هدایت می کند همان آموزش های همگانی است .

حمید لطف اللهیان پیگیری مطالبات اقشار مختلف در رفع مشکلات ونارسایی ها را از دیگر برنامه های مهم و اساسی در زندگی افراد دانست و گفت: اغلب نیازها و مشکلات جامعه امروز ناشی از مشکلات سخت افزاری نیست بلکه مشکلات نرم افزاری بوده و این قضیه در برخی موارد از کم آگاهی آحاد مردم خبرمی دهد.

وی ادامه داد: امروز رفتار شهروندی نیازمند بازیابی جدی است تا از این طریق سطح دانش وشعور اجتماعی افراد جامعه ارتقا یافته و از این ظرفیت بتوان جامعه ای سالم و توانمند را رونق بخشید .

وی در بخش دیگر ازسخنان خود تهیه و توزیع پیامهای کوتاه ، شعارهای بازدارنده در قابل روشندلان ، تیزرهای تبلیغاتی ، استفاده از ظرفیت شبکه های اطلاع رسانی وغیره از طریق تریبون رسانه های جمعی را موثرترین راهکار در ارتقاء دانش مردم یادکرده وبر تداوم آنها تاکیدکرد.

انتهای پیام/ح

 300 پرونده توانبخشی از طریق جامعه روشندلان هدایت و مدیریت می شود

برچسب ها: شهروندان ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.