معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از فعالیت 25 هزار واحد صنفی دارای انبار کالا در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،منصورپناهی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل  افزود: 25 هزار واحد صنفی دارای انبار کالا در استان اردبیل فعالیت می کنند که از این تعداد تاکنون 10 هزار و 160 واحد مراحل ثبت نام انبار خود را در سامانه انجام داده اند و ورود و خروج کالا از این انبارها به صورت مستمر رصد می شود.

وی بیان کرد: طرح راه اندازی سامانه جامع مراکز نگهداری و انبار کالا یک طرح ملی و فرابخشی می باشد و درخواست ما از همگان از جمله اتاق اصناف و دستگاههای اجرایی مرتبط، شناسایی این سامانه مهم می باشد تا این مساله با شفافیت کامل در مسیر صحیح تعریف شده به سرانجام برسد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اینکه 25 قلم کالای اساسی براساس ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت شامل قانون احتکار کالا می شود از دستگاههای مجری خواست تا در همین چارچوب حرکت کرده و از ایجاد فضای ناامیدی مبنی بر کمبود برخی کالاها خودداری کنند.

پناهی با اشاره به اینکه در طول یک ماه گذشته 50 مورد گزارش مردمی در مورد احتکار، عدم اعلام موجودی کالا و اخفاء و امتناع از عرضه در سطح استان اردبیل گزراش شده است که مهمترین گزارشات مردمی را لوازم خانگی، مواد غذایی، روغن موتور، پودر رختشویی، حبوبات، پکیج، رادیاتور، لاستیک خودرو، لوازم بهداشتی و ... می باشد به احتکار کنندگان احتمالی اینگونه کالاها هشدار داد در صورت گزارش از جانب مردم براساس قوانین و مقررات مربوطه با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

وی در پایان از عموم هموطنان عزیز خواست ، از خرید اقلام مازاد بر نیازشان خودداری کرده و هیچگونه دغدغه ای در خصوص تامین کالاهای ضروری نداشته باشند چرا که کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم به حد وفور در سطح کشور تولید و در استان اردبیل نیز این اقلام تهیه و ذخیره سازی شده است تا در مواقع لزوم به بازار تزریق خواهد شد.

انتهای پیام/ح

طرح راه اندازی سامانه جامع مراکز نگهداری و انبار کالا یک طرح ملی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.