نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت:خداوند متعال امام حسین (ع) را به عنوان یک الگوی عملی برای انسان ها قرار داده و احیای ارزش های انسانی از اهداف مهم قیام عاشورا توسط امام بود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ آیت‌الله سیدحسن عاملی در مراسم استقبال از محرم در اردبیل اظهار داشت: صداقت و راستگویی ، نوع دوستی و عاطفه، پرهیز از ریا ، پرهیز از غیبت، رعایت حقوق دیگران، اخلاص و مهم تر از همه ظلم ستیزی به عنوان ارزش های والای انسانی در رفتار، اخلاق و سیره حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از جایگاه خاصی برخوردار بوده و در واقع احیای آنها از عوامل انقلاب کربلا بود.

وی تشریح کرد: دروغ، کلاهبرداری، باج دهی به دیگران، اختلاس،احتکار، ربا، رشوه از موارد ناپسند و مذموم در تفکر سرور آزادگان حضرت حسین بن علی (ع) هستند و مردم با دوری از آنها و پیروی از فرهنگ روشنگر و راستین عاشورا می توانند داشته های ارزشمند خود را از خطر نابودی و انحطاط حفظ کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه تمام افکار، سخنان و شعارهای امام حسین (ع) جنبه جهانی و انسان سازی دارند، اظهار داشت: حسین (ع) با هدف طایفه گری وارد سرزمین کربلا نشد.

عاملی افزود: محرم سفره تربیتی، حماسی و یک مدرسه جامع است که در آن سرفصل های اجتماعی و اخلاقی به انسان ها آموزش داده می شود و حسین (ع) یک موهبت الهی برای نجات بشریت از ظلم، ناآگاهی و انواع انحراف های اجتماعی است.

امام جمعه اردبیل از اهداف مهم قیام کربلا را تعیین رهبریت صالح برای مردم دانست و خاطرنشان کرد: در طول تاریخ همواره حسین (ع) در یک طرف و حکام جابر و زورگو در طرف دیگر قرار داشته اند به گونه ای که آن امام همام می فرماید ' قیام من نه علیه خود یزید و ابوسفیان بلکه علیه امثال تفکر یزیدی و ابوسفیانی است'.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) با انقلاب بی نظیر خود به مردم آموخت که در مقابل زورگویان و مستبدان چه کنند و قیام او در واقع یک منشور و نسخه عملی برای مردم در برابر تمام ستمگران عالم است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.