رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: درحال حاضر فقط ۳۱ درصد قضات سیستان و بلوچستان بومی هستند و مابقی قضات را افراد غیربومی تشکیل می‌دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در نشستی با معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه که در سالن شهید بهشتی دادگستری سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار داشت: درحال حاضر فقط ۳۱ درصد قضات سیستان و بلوچستان بومی هستند و مابقی قضات را افراد غیربومی تشکیل می‌دهند که این امر کمبود نیروی قضایی را در این استان نشان می‌دهد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در شش ماهه امسال بیش از ۱۳۵ هزار پرونده به محاکم دادگستری سیستان و بلوچستان وارد شده است تصریح کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در این مدت همچنین بیش از ۱۳۰ هزار پرونده نیز مختومه شده که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵ درصدی داشته است.

حجت الاسلام حمیدی کمبود کادر قضایی و ماندگاری نبودن قضات در استان را مهم‌ترین مشکل استان سیستان وبلوچستان عنوان کرد و گفت: که امیدواریم با پیگیری‌هایی که صورت میگیرد این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/پ

قضات سیستان و بلوچستان

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار