استاندار قزوین گفت: برای حل مشکلات صادرکنندگان استان، موانع صادرات شناسایی شده است و در گزارشی به دولت اعلام خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در نشست توسعه صادرات غیر نفتی استان قزوین گفت: اولویت ما در بخش اقتصادی، حفظ و افزایش صادرات است به همین منظور برای حل مشکلات صادرکنندگان استان، موانع موجود شناسایی شده است و در گزارشی به دولت اعلام می‌شود.

وی افزود: به دلیل شرایط فعلی با سیر نزولی صادرات روبرو هستیم، اما امیدواریم با خروجی جلسات مسئولان کشوری و سران قوا به زودی عمده مشکلات پیش روی صادرکنندگان رفع شود.

استاندار خاطر نشان کرد: ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی در برخی مناطق مانند قزوین که تولید انبوه این محصول را در آن شاهد هستیم، نیازمند بازنگری است.

زاهدی افزود: ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی به دلیل جلوگیری از افزایش قیمت رب گوجه بود که این کار در استان ما به دلیل تولید بالا تاثیر بسیار کمی بر بهای رب گوجه فرنگی دارد.

وی همچنین گفت: بخش قابل توجهی از افزایش قیمت رب گوجه به عنوان یکی از محصولات مهم صنایع تبدیلی کشاورزی، به بسته بندی و مواد اولیه مربوط به آن مربوط است.

استاندار اظهار داشت: در بازار امروز کشور بسته بندی‌ها گران است و ممنوعیت صادرات گوجه نمی‌تواند کاملا به کاهش قیمت رب گوجه کمک کند.

انتهای پیام/

نشست توسعه صادرات غیر نفتی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار