معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: بخشنامه‌های کنونى متناسب با شرایط اقتصادی موجود نیست به همین منظور به دستورالعمل‌های جدید نیاز است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ حبیبی معاون اقتصادی استاندار در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: برای برون رفت از شرایط اقتصادی موجود، به دستورالعمل‌های جدید نیاز است و بخشنامه‌های کنونی پاسخگوی رفع موانع تولید نیست.

حبیبی با بیان اینکه قانون رفع موانع تولید هیچ ضمانت اجرایی ندارد اضافه کرد: باید تصمیمات استان‌ها در رفع موانع تولید لازم الاجرا باشد برای نمونه تا یک سال فشار‌های کارآفرینان کاهش داده شود و مالیات و بیمه گرفته نشود.

وی اظهارداشت: سیستم مالیاتی و بیمه‌ای فشار زیادی بیشتر از تحریم‌ها به تولید وارد می‌کند وقتی تسهیلات بهین یاب تعیین شد سود بالا منطقی نیست و این موارد باید در کمیسیون ویژه بررسی و حل شود.

حبیبی اضافه کرد: در مقطعی یک قانون به سود تولید وضع شد، اما بانک مرکزی نگذاشت اجرا شود و بازهم تولیدکنندگان آسیب دیدند.

وی با بیان اینکه باید به استان اختیار داده شود تصریح کرد: وقتی صادرات گوجه فرنگی یک شبه ممنوع می‌شود چه کسی پاسخگوی تعهد داده شده صادرکننده است.

معاون اقتصادی استاندارگفت: قزوین با تولید هزار و ۳۰۰ نوع محصول تولیدی نقش مهمی در تامین نیاز‌های کشور دارد.

وی افزود: پارسال ۷۶۰ میلیون دلار صادرات از استان قزوین محقق شد که امسال افزایش آن تا یک میلیارد دلار هدف گذاری شده است.

حبیبی یادآورشد: استان قزوین در تولید شیشه، کاشی و سرامیک، مواد شوینده و غذایی، مرغ و تخم مرغ در ردیف تولیدکنندگان ملی است و بسیاری از نیاز‌های کشور را تامین می‌کند.

معاون اقتصادی استانداری تصریح کرد: ۶۰۰ نوع قطعه خودرو در استان تولید می‌شود و بخش خصوصی توانمندی داریم که می‌توانند در تصمیم گیری‌های ملی هم کمک دولت و مجلس باشند.

انتهای پیام/

شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار