دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اقدامات مقام معظم رهبری در ترویج فرهنگ دفاع مقدس را بر اساس یک برنامه علمی دانست.

مقام معظم رهبری الگوی پیشرفت ایران اسلامی در اختیار،صاحب نظران قرار داد به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علیرضا مختارپور امروز سه‌شنبه در آئین گرامیداشت تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب "فرنگیس" که در سینما آزادی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری طی دو روز گذشته الگوی پیشرفت ایران اسلامی را برای پنج دهه آینده را در اختیار مردم، اندیشمندان و صاحب نظران قرار داد و از آنها خواست تا با مشارکت همه جانبه در تکمیل این سند ۵۰ ساله همکاری کنند.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: در بخشی از این سند به حیات طیبه، مقابله مقتدرانه با دشمنان، استقلال در امنیت و عدالت همه جانبه اشاره شده است.

وی ادامه داد: در بخش افق این سند نیز آمده است که در سال ۱۴۴۴ مردم ایران دیندار با سبک زندگی ایرانی اسلامی، خانواده اسلامی ایرانی با روحیه جهادی، قانون مدار، پاسدار ارزش ها، هویت ملی و میراث فرهنگی است.

مختار پور اظهار داشت: تقدیر از فرنگیس و نویسنده آن و دیگر کتاب های دفاع مقدس چه آنهایی که مورد تقدیر قرار گرفته اند و چه آنها که در جامعه مدنظر هستند فقط یک تجلیل خشک و خالی به خاطر خدمت یک دلاور و شیرزن نیست، بلکه این تقدیر و تقریظ ها حداقل ۱۰ هدف مهم را دنبال می کند.

وی به تعدادی از این اهداف مهم اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف آن قدردانی و حفظ ثروت عظیم ملی است چرا که این خاطرات رگه هایی از گنجینه بزرگ دفاع مقدس است.

به گفته مختارپور، فهم ایثارگری، تاثیرات دفاع مقدس در تحکیم نظام اسلامی، تاثیر آن در پرورش نسل جوان، نسلی که می خواهد مدافع انقلاب و تمامیت ارضی باشد، تقویت روحیه امید و رفع ناامیدی و یاس از دیگر اهداف اینگونه تجلیل و تکریم هاست.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در پایان گفت: از نظر مقام معظم رهبری حفظ، ثبت، ترویج، تبلیغ و گسترش ادبیات دفاع مقدس یک تکلیف است.

انتهای پیام/ز

تقدیر از فرنگیس و نویسنده آن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.