هیات وزیران سن فرسودگی انواع خودرو و موتورسیکلت را برحسب نوع موتور احتراقی (بنزینی، دوگانه سوز، برقی و هیبریدی) بین 6 تا 20سال تعیین کرد.

سن فرسودگی انواع خودرو و موتورسیکلت تعیین شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، بر اساس تصمیم هیات وزیران سن فرسودگی خودروهای عمومی شامل سواری تاکسی و استیشن ون و سواری کار را بر حسب بنزینی و دوگانه سوز بودن 10 سال و پایه گاز سوز 12 سال اعلام شد.

خودروهای برقی و هیبریدی و نیز تاکسی هایی که بنابر پیشنهاد وزارت کشور یا وزارت راه و شهرسازی و تایید سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد کیفیت مناسبی دارند پس از 15 سال فرسوده می شود.

همچنین سن فرسودگی وانت پایه گاز سوز 15 سال و بنزینی و دوگانه سوز دیزلی 14 سال تعیین شد.

بر اساس این مصوبه، سن فرسودگی اتوبوس درون شهری بر حسب سوخت دیزلی 10 سال، پایه گاز سوز 12 سال و ‌برقی (منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی) 20 سال است.

سن فرسودگی مینی بوس و میدل باس درون شهری و برون شهری دیزلی نیز 10 سال، ‌پایه گازسوز 12 سال و برقی (منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی) 20 سال مقرر شد.

با تصمیم هیات وزیران، سن فرسودگی اتوبوس برون شهری 15 سال و کشنده، کامیون و کامیونت 22 سال است.

برای موتورسیکلت بنزینی کاربراتوری 6 سال، بنزینی انژکتوری هشت سال، برقی 12 سال و سواری دولتی 15 سال به عنوان سن فرسودگی تعیین شد.

هیات وزیران این تصمیم را بر پایه پیشنهاد سازمان های مسوول از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد و بیمه مرکزی ایران و به استناد قانون هوای پاک اتخاذ کرد.

 400 هزار دستگاه از سه میلیون و 800 هزار خودرویی که در شهر تهران تردد می کنند فرسوده یا کاربراتوری است و در آلودگی هوای پایتخت حدود 32 درصد سهم دارد.

انتهای پیام/

 سن فرسودگی اتوبوس برون شهری 15 سال و کشنده، کامیون و کامیونت 22 سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
پس معاینه فنی رو برا چی گذاشتن ؟
آخرین اخبار