سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: شش مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی مقابله با مواد مخدر و رفتارهای اعتیادآور اکنون در کشور دایر و فعال است.

خطر انتقال این ویروس از طریق اعتیاد تزریقی در ایران کاهش یافته استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ پرویز افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری در حاشیه مراسم گشایش نخستین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی مصرف مواد مخدر خراسان رضوی در مشهد در جمع خبرنگاران گفت: این مراکز در دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و دانشگاه توابخشی بهزیستی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان، زاهدان و مشهد دایر شده اند.

وی افزود: نخستین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی مبارزه با مواد مخدر ۱۰ سال پیش در تهران تاسیس شد و آخرین آن که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد امروز در مشهد مورد بهره برداری قرار گرفت.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تولید دانش در حوزه اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی را جزو اولویت‌های این ستاد اعلام و گفت: مراکز آموزشی، پژوهشی و درمانی در حوزه اعتیاد در همین راستا فعالیت می‌کنند.

افشار افزود: هم اینک سهم ایران در تولید دانش مقابله با مواد مخدر با وجود کمبود‌های بودجه‌ای اعم از پیشگیری، درمان و مطالعات اپیدمیولوژی قابل توجه می‌باشد و بر این اساس انتقال دانش موجود در ایران به کشور‌های همسایه یکی از اهداف است.

وی  به برنامه‌های کاهش آسیب در حوزه انتقال ویروس اچ. آی. وی عامل بیماری ایدز اشاره و بیان کرد: خطر انتقال این ویروس از طریق اعتیاد تزریقی در ایران کاهش یافته، اما موج انتقال از طریق رفتارهای مخاطره آمیز جنسی در حال افزایش است که باید مورد توجه قرار گیرد. 
 
انتهای پیام//ج.ر
 
منبع/ایرنا

موج انتقال ایدز از طریق رفتارهای مخاطره آمیز جنسی در حال افزایش است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.