پلیس ترکیه به منظور تکمیل تحقیقات در خصوص پرونده جمال خاشقجی، محل اقامت سرکنسول سعودی در استانبول را تفتیش می‌کند.

محل اقامت کنسول سعودی در استانبول تفتیش می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه اسکای نیوز، پلیس ترکیه اعلام کرد به منظور تکمیل تحقیقات در خصوص پرونده ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد محمد بن سلمان، قرار است محل اقامت سرکنسول سعودی در استانبول تفتیش شود.

همچنین روز گذشته، گروهی از کارشناسان ترکیه‌ای به همراه تیم پزشکی قانونی پس از گذشت دو هفته از ناپدیدشدن جمال خاشقجی، برای پیداکردن سرنخ‌ها و نمونه‌های «دی‌ان‌ای» و روشن‌شدن سرنوشت مبهم و رازآلود خاشقجی، به مدت 9 ساعت کنسولگری عربستان را بازرسی کردند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز بر نظارت دقیق بر روند تحقیقات این پرونده تاکید کرده است.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی از روز سه‌شنبه (دهم مهر) که به منظور دریافت مدارک موردنیاز برای ثبت ازدواجش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد، دیگر هرگز رؤیت نشده است.

مقامات ترکیه معتقدند که او در داخل کنسولگری، شکنجه شده و به قتل رسیده است. رسانه‌های ترکیه‌ای نیز می‌گویند به شواهدی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد خاشقجی در داخل ساختمان کنسولگری کشته شده و جسد او [برای انتقال به خارج از ساختمان] قطعه قطعه شده است.

به تازگی گزارشی از احتمال حل شدن جسد خاشقجی در اسید نیز منتشر شده است.

مقامات عربستان سعودی پیشتر هرگونه اتهام مبنی بر به قتل رسیدن خاشقجی در  سفارت این کشور را رد کردند و آن را «بی اساس» خواندند. یک مقام سعودی نیز چند روز قبل  تهدید کرد کشورش به هر اقدامی در رابطه با تحریم‌های اقتصادی، پاسخی شدیدتر خواهد داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از مجازات شدید عربستان در صورت دست داشتن در ماجرای خاشقجی خبر داد. او در حالی از مجازات شدید عربستان سخن گفت که پیش از آن گفته بود توقف فروش سلاح به عربستان به معنای تنبیه آمریکاست.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار