مراسم بزرگداشت کیوان مزدا عصر امروز در بیمارستان نور افشار برگزار شد.

پرفسور مزدا فردی که در خاموشی خدمت رسان بیماران بودبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مراسم یاد بود پرفسور کیوان مزدا که ظهر امروز (دوشنبه) در بیمارستان نورافشار برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به خانواده، همکاران، بیماران و دوستداران پرفسور مزدا اظهار کرد: با بزرگداشت این مراسمی شاید بتوانیم یاد پرفسور مزدا را گرامی داریم و آن را به الگویی در جامعه تبدیل کنیم و در کشور ما همچون پرفسور مزدا کم نیست.

وی در ادامه بیان کرد: خدمات بی شائبه ای که این فرد در گمنامی انجام داد، باعث افزایش روحیه انسان دوستی و صلح دوستی در جامعه می شود.

پیوندی با بیان اینکه در جامعه افرادی همچون پرفسور مزدا کم نیست، افزود: در جامعه و کشور ما افرادی همچون مزدا کم نیستند. نیاز است تا جستجو بیشتری کنیم. همچنین در تاریخ پزشکی کشور ایران افراد نابغه و توانمند زیادی بودند که خدمات رسانی بسیاری کرده اند اما تعداد کمی از آن ها اسمشان در خاطر من و شما ثبت شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: فردی همچون پرفسور مزدا که سالانه ۴ بار بدون هیچ چشمداشتی برای خدمت رسانی به ایران می آمد تا خدمات شایسته با کیفیت بالا انجام دهد، باعث ترویج روحیه انسان دوستی و صلح طلبی شده است.

پیوندی تشریح کرد: کیوان مزدا در کمال گمنامی کار نیک انجام می دادند، انسان های خالص و مخلصی که اجرشان با خود خداوند است و بعد از مرگ تاریخ یاد و نامشان را ثبت می کند.

وی افزود: یک از وظایف عمده جمعیت هلال احمر کاهش آلام و مشکلات مردم است و وظیفه همه ماست که به غیر از بیماری ها حواشی مشکلات آنها مثل مشکلات اقتصادی را نیز کاهش دهیم.

پیوندی افزود: مردم باید بگویند که جمعیت هلال احمر در زمینه کمک رسانی به مردم تا چه میزانی موفق بوده است و امیدواریم  بتوانیم این روحیه خدمت رسانی را گسترش دهیم و بیشتر به فکر مردم و کاهش مشکلات آنان باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد: بهتر است رسانه ها و همه افرادی که در این عرصه کار می کنند کارهای خوب را نیز نمایش دهند و به آن ضریب دهند. کارهای منفی و بد خود قدرت دارند و باعث ترویج روحیه ی بی طراوتی و یاس در جامعه می شوند بنابر این بهتر است که کار خوب را در جامعه افزایش دهیم، چیزی که همه جامعه بدان احتیاج دارند.

پیوندی با بیان اینکه اساس کار هلال احمر داوطلبانه است، بیان کرد: اساس کار در جمعیت هلال احمر داوطلبانه است و ما باید این روحیه رو در همه افرادی که عضو جمعیت هلال احمر هستند افزایش دهیم. در بیمارستان نور افشار باید بستری ایجاد شود که این کار بشر دوستانه افزایش پیدا کند.

وی در نهایت گفت: جمعیت هلال احمر یک جمعیت خیرخواهانه، برای مردم و از جنس مردم است که برای مردم تشکیل شده است.

پرفسور کیوان مزدا، پدر ستون فقرات ایران

در ادامه این مراسم عبدالهی مدیر فنی بیمارستان نور افشار، پرفسور کیوان مزدا را پدر ستون فقرات ایران معرفی کرد و گفت: طبق آماری که به دست آوردیم توسط پرفسور مزدا ۱۸۰ عمل جراحی انجام شده که در بین این تعداد تنها دو مورد از آن ها به دلیل مشکلات مادرزادی بیمار ناموفق بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: در شهریور ماه امسال ۲۸ مورد عمل جراحی توسط پروفسور صورت گرفت که دوتای آن ها جزو عمل های خاص محسوب می شد.

گفتنی است؛ در این مراسم از سحر ترازی که به دلیل انحراف زیاد ستون فقرات در سال ۹۴ توسط کیوان مزدا عمل شده بود، برای حضور در مراسم دعوت به عمل آمده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۲:۳۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
ارادگی ومردانگی و شرافت در گمنامی این پزشگ است
آخرین اخبار