یک مخالف سعودی در رشته توئیت‌هایی نوشت محمد بن سلمان با تهدیدات و اقدامات خود دوره سقوطش را کوتاه‌تر کرده است.

مخالف سعودی: محمد بن سلمان با کارهایش به زودی شر خود را از سر ما کم خواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سعد الفقیه، مخالف سعودی، در رشته توئیت‌هایی در صفحه کاربری خود نوشت: محمد بن سلمان با تهدیدات و اقدامات خود دوره سقوطش را کوتاه‌تر کرده و به زودی شر خود را از سر ما کم خواهد کرد.

الفقیه نوشت: اگر بن سلمان همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد آمریکا گذاشته باشد، نیروی هوایی کشورش تنها با زدن دکمه آمریکایی فعال خواهد شد، صنایع نفتی عربستان تنها با فناوری آمریکا خواهد چرخید و نفتکش‌ها تنها در مسیری حرکت خواهد کرد که آمریکا تعیین می کند در حالی که همه ذخایر مالی ما در آمریکاست، پس بن سلمان چه پاسخ محکم تری به این اقدامات خواهد داد؟

وی در توئیت دیگری نوشت: اگر بن سلمان به هزاران مزدور شرکت آمریکایی بلک واتر اعتماد دارد که همه اطلاعات و ارتباطاتش در مشت آمریکاست پس چگونه خواهد توانست با اقدامی محکم‌تر به این اقدام پاسخ دهد؟ او چگونه به ترکی الدخیل [مدیر شبکه العربیه] اجازه می دهد چنین تهدیداتی را منتشر کند؟

سعد الفقیه در توئیت دیگری آورده است: علت همه این اقدامات همان چیزی است که باعث شد او به اقدامی جسورانه و خطرناک، یعنی قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان، متوسل شود که در وهله اول به عواقب آن فکر نکرده بود. او با تکرار این تهدیدها در واکنش به فشارهای بین‌المللی تنها بار دیگر مرتکب اقدامی نسنجیده می شود و به طور ضمنی به این جنایت اعتراف کرده و اتهامات وارده علیه خود را ثابت می‌کند به این ترتیب بیشتر و بیشتر در لجنزار فرو می‌رود و غرق می‌شود.

وی در توئیت دیگری نوشت: درست است که غرب با بیانیه های حماسی تحریک نمی شود و به خوبی می داند بن سلمان قدرت اجرای (تهدیدات خود) را نخواهد داشت، اما غرب به زودی محتوای پیام بن سلمان را خواهد فهمید که می‌گوید: آری، شکنجه کردم، کشتم، مثله کردم و باز هم این کارها را خواهم کرد چون من نفت، پول و تدابیری دارم که شما را وادار می‌کند در صورت تکرار چنین اقدامی از سوی من، به آن اعتراض نکنید.

به نظر می رسد بن سلمان از لحاظ عقلانی و روحی گرفتار دور باطلی شده است که او را به جسارت‌ورزی های بیشتر، فرار رو به جلو و غرق شدن در لجنزار وا می‌دارد. او برای جهانیان شخصیتی مضر خواهد بود که باید هر چه سریعتر از شر او برای حفظ نظام جهانی و توافق‌های بین‌المللی خلاص شد. به این ترتیب او با دستان خود دوره سقوطش را کوتاه کرده و هر چه زودتر ما و همه را از شر خود راحت خواهد کرد.

انتهای پیام/

انتقاد مخالف سعودی از سیاست‌های محمد بن سلمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار