مدیرکل دفتر کنترل سیلاب سازمان امور جنگل‌ها و آبخیزداری کشور از اعلام نتایج ارزیابی خسارت سیل مناطق غرب مازندران و بخش‌های از مناطق گیلان پس از بررسی تیم‌های کارشناسی این سازمان خبر داد.

حسین پور مدیرکل دفتر کنترل سیلاب سازمان امور جنگل‌ها و آبخیزداری کشور در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه سیل اخیر به مناطق غربی مازندران و بخش‌های از استان‌های گیلان خسارت وارد کرد، گفت: از دیروز گروه‌های کارشناسی برای ارزیابی میزان خسارت و علل وقوع سیلاب به مناطق سیل زده اعزام شدند.

وی افزود: در این سفر علل و عوامل شکل گیری سیل و تشدید خسارت سیلاب اخیر در دو استان شمالی گیلان و مازندران بررسی می‌شود.

حسین پور گفت:کارشناسان در این سفر نیز به ظرفیت‌های حوزه‌های آبخیزداری و آبخوانداری منطقه نوشهر، چالوس و عباس آباد از لحاظ پیشگیری از سیل می‌پردازند.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب سازمان امور جنگل‌ها و آبخیزداری کشور با بیان اینکه در برخی مناطق سیل گیر استان عملیات آبخیزداری اجرا شد و خسارت سیلاب کاهش یافت، افزود: ارزیابی میزان خسارت و اجرای عملیات‌های آبخیزداری با هدف کاهش و پیشگیری از خسارت سیلاب منوط به نظر کارشناسان است.

وی با بیان اینکه از آغاز امسال تاکنون ۱۰۶ مورد سیل در کشور گزارش شده است، گفت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری۱۹۰ میلیون متر مکعب از شدت و حجم سیلاب‌ها کنترل شد.

حسین پور افزود: طرح جامع آبخیزداری شامل جلوگیری از فرسایش خاک و احیای پوشش گیاهی در پهنه سرزمین حوزه آبخیزداری است.
وی گفت: الگوی مدیریت جامع  در بیش از دو میلیون هکتار از ۳۳ حوزه آبخیز کشور در حال جامع نگری است.
انتهای پیام/آ

کاهش خسارت سیلاب با اجرای الگوی مدیریت جامع آبخیزداری

برچسب ها: سیل ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.