رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) شهر دهدشت از راه اندازی و انجام نخستین عمل جراحی با دستگاه لاکروسکوپی در بیمارستان شهر دهدشت خبرداد.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) شهر دهدشت  درگفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ از راه اندازی و انجام نخستین عمل جراحی با دستگاه لاکروسکوپی در بیمارستان شهر دهدشت خبرداد.

طاها خادمی با بیان اینکه دستگاه لاپراسکوپی که در اتاق عمل بیمارستان دهدشت فعال شده از بهترین نوع برند کشور آلمان است که در زمینه تجهیزات پزشکی فعالیت دارد گفت: این روش جراحی نوین برای نخستین بار است که در شهرستان کهگیلویه راه اندازی شده است.

وی افزود: روش لاپراسکوپی روش جدیدی است که در ایران این روش از بیست سال پیش آغاز شده اما از یک هفته پیش این دستگاه به کمک متخصصان در شهر دهدشت راه اندازی و فعال شده است.

خادمی با بیان اینکه برای خرید و راه اندازی این دستگاه لاپراسکوپی نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه شده است تصریح کرد: با این دستگاه عمل جراحی درآوردن کیسه صفرا، جراحی فیبرم های رحمی، عمل جراحی اینروس های داخل شکمی انجام می شود.

وی با اشاره به کاهش  مدت زمان بستر بیماران از یک هفته به 24 ساعت افزود: مهمترین ویژگی این دستگاه این است که عوارض بعد از عمل که ناشی از عفونت و خونریزی محل زخم بوده به مقدار خیلی زیادی کاهش پیدا می کند.


رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) شهر دهدشت افزود: در گذشته برای انجام این عمل های جراحی مجبور بودیم که عمل را به صورت باز انجام دهیم که هزینه ها و عوارض بیشتری داشته و یا برای انجام این عمل مردم مجبور بودند به شهرها و استان های همجوار مراجعه کنند که هزینه های زیادی برای آنها در پی داشت که خوشبختانه با داشتن متخصصان توانمند که در زمینه جراحی عمومی ما داریم و با راه اندازی این دستگاه مراجعه بیماران به شهرها دیگر ضرورتی ندارد و عمل های جراحی تحت نظر متخصصان مجرب با دستگاه لاپراسکوپی انجام می شود.

انتهای پیام/د

راه اندازی و انجام نخستین عمل جراحی با دستگاه لاکروسکوپی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.